۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
کد خبر: 727874

شاخص کل بورس در نخستین روز معاملات در هفته جاری روندی صعودی داشت و با بیش از ۲۶ هزار واحد افزایش در کانال یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحد ایستاد.

آیا شاخص بورس به سمت ۲میلیون ۵۰۰ می رود؟

به گزارش قدس آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۲۶ هزار و ۵۱۶ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۵۲۳ واحد افزایش یافت و رقم ۳۶۹ هزار و ۵۲۷ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۷۳۰ هزار معامله به ارزش ۶۲ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال انجام دادند.فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، معدنی و صنعتی گلگهر، بانک ملت و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

نمادهای پربیننده این بازار از سرمایه‌ گذاری شاهد، سرمایه‌ گذاری نیرو، سرمایه‌ گذاری سیمان تامین، صنعتی زرماکارون، تولید نیروی برق آبادان، تامین سرمایه امین و توسعه معادن و فلزات تشکیل شده است.فرابورس هم امروز روندی صعودی داشت و شاخص کل این بازار با ۳۹۹ واحد افزایش رقم ۱۵ هزار و ۹۹۴ واحد را ثبت کرد.معامله گران این بازار ۷۶۳ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال انجام دادند.در آخرین روزهای هفته گذشته نیز شاخص بورس نوسانی محدود را ترجبه کرد. بر این اساس بسیاری از کارشناسان معتقدند بازگشت بازار سرمایه آغاز شده و این روند به تدریج طی خواهد شد .

بورس

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در خصوص آینده بازار و وضعیت پیش رو در هفته آتی گفت: من فکر می کردم روند بازگشت بازار آغاز شده است و اگر حقوقی‌ها فردا نیز در اول وقت صف‌های فروش را بگیرند بازار به حالت مثبت برمی‌گردد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سیگنالی برای خروج از بحران می‌بینید؟ گفت: من پیش‌بینی کرده بودم که ازچهارشنبه بازار مثبت می‌شود و این اتفاق در حال رخ دادن است. البته این رشد به صورت شتابان نیست اما با شیب ملایم،شاخص مثبت خواهد شد.

صفاری با اشاره به اینکه پیروزی قطعی بایدن در اتخابات امریکا اعلام شد، گفت: همین اتفاق البته ریسک بازار را کم می‌کند. به هر حال احتمال این که به برجام برگردیم بالاست و احتمال می‌رود دشمنیآمریکا که با فشار حداکثری همراه بود، تمام شود و کشورهایی که منابع ما را محدود کرده بودند، این منابع را آزاد کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که سقف مقاومتی بازار بورس را چقدر پیش بینی می‌کنید؟ گفت:لازم است باید سهم‌های بسته هر چه سریع‌تر باز شوند و بعد از آن روند بازار مثبت خواهد بود. در صورتی که شوک سیاسی اتفاق نیفتد

تا آخر سال، شاخص به ۲ میلیون و پانصد هزار واحد خواهد رسید.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.