۱۰۰ درصد خدمات شرکت برق در استان خراسان رضوی و مشهد در پی ابلاغیه وزارت نیرو و در قالب برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای آذرماه امسال به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

همه خدمات شرکت برق خراسان رضوی از اول آذر غیرحضوری ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات سبز و حذف قبوض و مراجعه غیر حضوری مشترکان صرفا در راستای تسهیل خدمت‌رسانی، جلوگیری از رفت و آمد مشترکان و صرف هزینه و نیز حفظ محیط زیست انجام می‌شود.

مهدی دهقان افزود: ارائه خدمات سبز و مراجعه غیرحضوری در شرکت برق خراسان رضوی از مرداد ماه امسال کلید خورد و در مهر ماه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و از آذرماه امسال اجرای عملیاتی کامل این خدمات به صورت کامل انجام می‌شود.

وی با بیان این که اخذ خدمات از سامانه ۱۲۱ نیز برای مشترکان میسر است ادامه داد: افرادی که به هر علت امکان استفاده از تماس تلفنی، نرم افزار و یا پورتال شرکت را برای دریافت خدمات نداشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و دفاتر ای. سی. تی روستایی خدمات دریافت نمایند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان این که از ابتدای سال تا کنون ۷۵ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۱ گرفته شده است افزود: هفت هزار مورد از تماسهای مذکور به ارائه خدمت منجر شده و بقیه، طرح پرسش بوده است.

دهقان با بیان این که روزانه ۷۰۰ تماس با این مرکز گرفته می‌شود گفت: ظرفیت موجود، نشان از توان لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری در جامعه دارد.  

وی با بیان این که هم اکنون به یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در ۷۶ شهر خراسان رضوی ارائه خدمت می‌شود ادامه داد: هم اکنون در این استان دو هزار و ۷۵۰ روستای برق‌دار وجود دارد.

او اضافه کرد: استان خراسان رضوی طولانی‌ترین شبکه توزیع برق در کشور را دارد و از این حیث این استان ویژگی خاص دارد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان این که نمی‌توان استفاده از فناوری را متوقف کرد افزود: تلاش شده است تا تمامی خدمات به مشترکان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه شود.

وحید باغیلشنی افزود: شاید ضریب نفوذ اجرای این طرح به ۹۸ درصد برسد اما همه هم و غم  اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش در جهت تسهیل ارائه خدمات است و به هیچ وجه جای هیچ گونه نگرانی برای مردم نیست.

وی تاکید کرد: مشترکان صرفا با داشتن شناسه قبض می‌توانند در سامانه و یا نرم‌افزار از خدمات بهره‌مند شوند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق در سراسر کشور و همزمان در استان خراسان رضوی در روزهای پایانی هفته جاری گفت: این مانور در شهرهای سبزوار، چناران، تربت‌جام و تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

باغیلشنی افزود: هدف از اجرای این مانور، بهسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده توزیع برق، اصلاح روشنایی شبکه معابر، برطرف کردن تله‌های خطر و تاسیسات خطرناک است.

وی ادامه داد:۱۵۰ نیروی عملیاتی و کارشناس، برگزار کننده این مانور هستندکه در قالب آن ۲۶۰ پایه روستایی معابر اصلاح و ۱۳۰ پست برق اصلاح و بهینه می‌شود.

معاون بهره‌برداری و نگهداشت شرکت توزیع برق مشهد نیز در این نشست با بیان این که این شرکت در ۱۰ هزار کیلومتر مربع که ۳۵۰ کیلومتر آن منطقه شهری و بقیه روستایی است ارائه خدمت می کند افزود: این شرکت به ۴۰۰ روستا در مشهد خدمات توزیع برق ارائه می‌دهد.

محمدحسین مشکینی افزود: در یک میلیون و ۶۴۰ هزار مشترک توسط این شرکت خدمات دریافت می‌کنند و در کنار این خدمات، ۶ هزار شبکه روستایی و معابر با ۲۷۰ هزار لامپ در مشهد روشنایی دریافت می کنند.

وی با بیان این که زمان خاموشی مشترکان در کشور به صورت میانگین ۸۰۰ دقیقه است ادامه داد: این میزان در مشهد ۷۱ دقیقه است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای سال ۱۴۰۵ آن را به ۱۴ دقیقه کاهش خواهیم داد در حالی که این میزان در کشورهای پیشرفته دنیا ۲۰ دقیقه به ازای هر مشترک است.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق مشهد هم در این نشست خبری با اشاره به این که طرح خدمات سبز از سال گذشته در شرکتهای توزیع برق آغاز شده است گفت: مرحله نخست این طرح، حذف قبوض کاغذی و مرحله دوم ارائه خدمات به صورت غیرحضوری بود که در هر دو مرحله موفق عمل شده است.

حمیدرضا شریف داوودی افزود: در عمل ۲ درصد درخواستهای مشترکان به صورت حضوری دریافت می‌شود که با اجرای ابلاغ اجرای طرح از اول آذرماه جاری همه خدمات به صورت غیرحضوری و از طریق مجازی و تلفنی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: تماس با شماره تلفن‌های ۱۵۲۱ و ۳۲۱۱۲۱۲۱ و نیز پرتال شرکت برق مشهد و نیز نرم‌افزار "برق من" از جمله راههای اخذ خدمات از شرکت برق از این تاریخ به بعد خواهد بود.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق مشهد گفت: در قالب نرم افزار "برق من"، ۴۰ خدمت در بخش مشترکان به متقاضیان ارائه می‌شود.

شریف داوودی با اشاره به این که از هفته گذشته در انتهای پیامک قبض مشترکان لینک داونلود این نرم‌افزار ارائه شده است افزود:در این رابطه هیچ مشکلی نداریم و اگر مشترکی هم بنابر عدم اطلاع اقدام به مراجعه حضوری کند همکاران، وی را  برای دریافت خدمات به صورت مجازی راهنمایی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.