هفت هزار و ۴۳۹ تُن نهاده شامل خوراک دام و طیور به صورت یارانه‌ای از ابتدای امسال تاکنون برای کمک به ادامه فعالیت تولیدی دامداران در شهرستان مرزی تایباد توزیع شده است.

بیش از هفت هزار تُن نهاده دامی یارانه‌ای در تایباد توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین،   مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: این اقلام به منظور تنظیم قیمت نهاده‌های دامی و توزیع انواع خوراک دام با نظارت کارشناسان در اختیار دامپروران و پرورش دهندگان طیور این منطقه قرار گرفته است.  

محمد میری سه هزار و ۸۸ تن از اقلام توزیعی را نهاده دام سبک و سنگین عنوان و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۱۴ تن انواع نهاده طیور بین مرغداران این شهرستان توزیع شده است و کشاورزان نیز از طریق سامانه بازارگاه، هزار و ۳۳۷ تن انواع خوراک خریداری کرده اند.

وی افزود: مجموع این نهاده‌های دامی و طیور در در اختیار هزار دامپرور و مرغدار روستاهای بخشهای مرکزی و میان ولایت شهرستان تایباد توزیع شد.  

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ارزش نهاده‌های دامی توزیع شده را افزون بر ۲۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۳۵ میلیارد ریال از این مبلغ مشمول یارانه بوده است.  

میری ادامه داد: در همین چارچوب ماهانه افزون بر هزار و ۶۲ تن انواع خوراک دام سبک و سنگین در تایباد بین دامداران توزیع می‌شود.  

وی افزود: پارسال نیز پنج هزار تن خوراک دام یارانه‌ای بین دامداران تایبادی توزیع شده بود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی تایباد، کارشناسان و مشاوران این مدیریت در یک سال گذشته ۱۰ مورد مشاوره در حوزه پرورش دام سبک و سنگین به دامداران تایبادی ارائه کرده اند.

شهرستان تایباد، ۲۸۰ هزار راس دام سبک و پنج هزار راس دام سنگین دارد و  سالانه یک میلیون و ۷۷۰ هزار قطعه جوجه نیز در ۲۷ مرغداری این شهرستان پرورش می یابد.

تایباد همچنین یک واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت ۴۴ هزار قطعه دارد.

مرکز این شهرستان مرزی ۱۲۰ هزار نفری در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. ۳۶ هزار نفر از جمعیت تایباد در ۳۸ روستا ساکن هستند.  

تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.