مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان با هفت میلیون و ۸۸۱ هزار و ۷۲۴ راس دام سبک شامل گوسفند و بز از نظر جمعیت دام سبک دارنده رتبه نخست در کشور است.

خراسان رضوی بیشترین شمار دام سبک را در کشور دارد

به گزارش قدس آنلاین، احمد داوطلب افزود: بر این اساس ۱۲ درصد دام سبک کشور در خراسان رضوی نگهداری می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۹۶ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز از این استان به سایر استانهای کشور انتقال یافته و ۱۴۹ هزار راس دام سبک از استانهای دیگر وارد این استان شده است.

داوطلب افزود: بنابراین تراز خروج دام از خراسان رضوی مثبت بوده و در مجموع طی نیمه اول امسال ۲۵۰ هزار راس دام سبک با مجوزهای قانونی به خارج استان انتقال داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین این استان دارای ۳۴۱ هزار و ۸۳۳ راس دام سنگین است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حوزه دام سنگین نیز در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار و ۸۵۹ راس دام از استان خارج و سه هزار و ۶۸۰ راس دام سنگین به استان وارد شده است.

داوطلب اظهار کرد: به این ترتیب در مجموع ۱۲ هزار راس دام سنگین از این استان به دیگر استانهای کشور به صورت قانونی منتقل شده است.

وی افزود: در خراسان رضوی در مجموع سالانه ۸۳ هزار  و ۲۸۰ تن گوشت قرمز تولید می شود و این استان از این حیث مقام نخست کشور را دارد.

استان خراسان رضوی با جمعیت دامی ۱۵.۸ میلیونی، سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول در حوزه دام و طیور تولید می‌کند که از این نظر رتبه برتر را در کشور دارد و دارنده رتبه‌های متعدد در زیرمجموعه‌های این بخش از تولید و تامین مواد غذایی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.