حواشی انتخابات آمریکا کماکان تمامی ندارد. درست در روزی که ۱۸۵ هزار نفر در ایالات متحده به کرونا مبتلا شدند، این کشور شاهد تحولات مختلفی از صف‌کشی حامیان ترامپ در خیابان‌های واشنگتن تا اقدام‌های مختلف رئیس جمهور آمریکا بوده است.

دو مدعی برای یک کاخ

قدس آنلاین:حواشی انتخابات آمریکا کماکان تمامی ندارد. درست در روزی که ۱۸۵ هزار نفر در ایالات متحده به کرونا مبتلا شدند، این کشور شاهد تحولات مختلفی از صف‌کشی حامیان ترامپ در خیابان‌های واشنگتن تا اقدام‌های مختلف رئیس جمهور آمریکا بوده است. دونالد ترامپ بامداد شنبه در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید درباره زمامدار بعدی کاخ سفید گفت: «زمان به ما خواهد گفت که چه دولتی بر سر کار خواهد آمد و چه اتفاقی در آینده می‌افتد». وی در مصاحبه دیگری با واشنگتن اگزماینز در ادامه ادعاهای خود درباره بروز تخلف گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد در چند ایالت، میلیون‌ها رأی در نبود ناظران انتخاباتی او به مجموعه آرا اضافه شده‌اند. ترامپ گفت: «ما در جورجیا برنده خواهیم شد، چون الان اختلافمان کم شده و به بین ۱۰ تا ۱۱ هزار رأی رسیده است و آرا به صورت دستی شمرده می‌شوند». واشنگتن اگزماینر نوشته: راهبرد ترامپ در این دو ایالت، اعتراض به راه ندادن ناظران ستاد انتخاباتی او هنگام شمارش آراست. او گفت: «آن‌ها اجازه ندادند ناظران ما در آنجا نظارت کنند. این مسئله مهمی است. باید رأی‌هایی را که در زمان‌هایی که ناظران ما نبوده‌اند اضافه شده دور بیندازند. ما به دادگاه رفتیم و قاضی دستور داد ناظرانمان برگردند. ولی این اتفاق دو روز بعد افتاد. ممکن است در این فاصله میلیون‌ها رأی اضافه شده باشد؛ میلیون‌ها رأی.

در همین حال، «کیلی مک‌اینانی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: «تظاهراتی بسیار بزرگ» از سوی هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در واشنگتن برگزار می‌شود. به نوشته پایگاه خبری «هیل»، مک‌اینانی در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: «بر اساس شنیده‌ها فکر می‌کنم راهپیمایی بسیار بزرگی باشد، برآوردی در این زمینه ندارم». تجمع حامیان ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات آمریکا «راهپیمایی میلیونی آمریکا را دوباره عالی کن» نام گذاری شده و گفته می‌شود از مرکز شهر واشنگتن تا دیوان عالی آمریکا انجام می‌شود. ترامپ نیز در توییتر از احتمال حضور خود در جمع هواداران خبر داد. وی در این پیام توییتری نوشت: دیدن تمامی این حمایت‌های فوق‌العاده، دلگرم کننده است. ممکن است حتی فردا تلاش کنم در آنجا توقفی کرده و سلامی بدهم.

کاخ سفید با فرض پیروزی ترامپ کارش را ادامه می‌دهد!

از سوی دیگر، گویا مقامات کاخ سفید برنامه‌ای برای تحویل نهاد ریاست جمهوری به رقیب پیروز خود ندارند. در همین راستا، یک مقام ارشد آمریکایی گفته کاخ سفید با فرض پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کارش را ادامه می‌دهد. پیتر ناوارو، مشاور تجاری ترامپ که با فاکس نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: چیزی که ما در اینجا دنبال آن هستیم، آرا قابل راستی‌آزمایی هستند. ما می‌خواهیم در خصوص ادعاهای فزاینده تخلف که در شهادت‌نامه‌های امضا شده مطرح شده‌اند تحقیق به عمل آید. او اضافه کرد: «ارزیابی ما این است که ترامپ دور دوم سر کار خواهد بود. ما فکر می‌کنیم او برنده انتخابات شده است». در میان تمام تحولات ایالات متحده و پرداختن شبکه‌های خبری عمده آمریکا به آن، هشدارهای چند وقت پیش رئیس مجلس نمایندگان این کشور در میان هیاهوهای رسانه‌ای گم شد؛ آنجا که نانسی پلوسی گفت: مردم در سراسر آمریکا گرسنه هستند. گرسنگی صبر نمی‌شناسد. مردم در سراسر آمریکا بیکار هستند، این موضوع صبر نمی‌شناسد. مردم نمی‌دانند چگونه باید اجاره‌خانه‌های خود را در سراسر کشور پرداخت کنند. ما زمان را از دست داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.