رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: تاکنون از تذکرات و سرکشی های لازم به صنوف مختلف استفاده کرده ایم ولی تصمیم گرفته ایم که از این به بعد از اهرم های قهری دیگری مثل پلمپ و جریمه هم استفاده نماییم.

متاسفانه محدودیت های اعلام و اعمال شده فقط در حوزه اصناف است/صنوف متخلف در مشهد جریمه و پلمپ می شوند

قدس آنلاین – تکتم بهاردوست: محمد بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد در توضیح شرایط اصناف مشهد با توجه به محدودیت های اعلام شده بیان کرد: متاسفانه محدودیت های اعلام و اعمال شده فقط در حوزه اصناف است این در حالی است که حوزه های خدماتی دیگر هم که زیر مجموعه اصناف نیستند مانند دفاتر خدماتی، مجموعه های اداری، دولتی و...که مراجعات زیادی دارند از آن جایی که مراجعه کننده زیادی دارند و می توانند کانون خطر باشند باید مدیریت شوند. ولی ما به هر حال تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم.

وی افزود: براساس مصوباتی که اعلام شده یک سری صنوف که در رده دوم هستند می توانند فقط تا ساعت ۶ صبح فعالیت داشته باشند و بعد از این ساعت مجبور به تعطیلی کسبشان هستند بر این اساس ودر این چند روزه گشت هایی را داشته ایم که برخی با یکسری دستگاه ها مشترک بوده است و چه به صورت مستقل برای سرکشی و بررسی مراجعه می کردند به صورت متوسط بالای ۴۰ درصد داشته ایم که مصوبات اعلام شده را رعایت کرده اند.

بنانژاد ادامه داد: البته مواردی که اظهار بی اطلاعی کردند هم وجود داشته اند و بعد از مراجعه بازرسین ما اقدام به تعطیلی صنفشان کرده اند. تقریبا بالای ۷۰ درصد از صنوف در مجتمع های تجاری  ساعت ۱۸ مغازه هایشان را تعطیل کرده اند، دلیلش هم این است که مدیریت متمرکز دارند و همراهی لازم را تاکنون داشته اند.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: با توجه به اینکه در این چند روز از تذکرات و سرکشی های لازم به صنوف مختلف استفاده کرده ایم تصمیم بر این شده است که از این به بعد از اهرم های قهری دیگری مثل پلمپ و جریمه هم استفاده نماییم.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز حدود ۳ هزار و ۵۵۰ مورد بازجویی از صنوف مختلف انجام شده است که از این مجموع ۱۲ مغازه پلمپ شده اند و حدود ۲۰۵ اخطار کتبی گرفته اند و برای ۳۰ نفر هم براساس فرم تخلف با جریمه ۳۰۰ هزار تومان صادر شده است.

وی افزود: متاسفانه بیشتر جرائم در حوزه رستوران و مواد غذایی بوده است که باید قاعدتا خدمات مستقیم این‌مجموعه‌ها پس از ساعت ۱۸ به‌کلی تعطیل شود و فقط به صورت بیرون‌بر به مشتریان خود ارائه خدمت کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.