فیلم‌هایی که طی این مدت اکران شدند سرنوشت خوبی نداشتند و تهیه کنندگان دیگر فیلم‌هایشان را برای اکران به سینماها ندادند، زیرا می‌دانستند ظاهراً فیلم‌ها سرنوشت مشابهی پیدا می‌کنند و عملاً با این اتفاق چرخه سینما، فرهنگ و هنر از حرکت ایستاد و نیازهای فرهنگی مردم هم نادیده گرفته شد.

صاحبان آثار با این شیوه بازگشایی سینما تمایلی به اکران ندارند/ سرنوشت تلخ فیلم‌های اکران شده

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حمید فولادی مدیر پردیس سینمایی اطلس مشهد با اشاره به محدودیت ساعات کاری سینماها و تعطیلی آنها در ایام پیش رو گفت: با توجه به این که مدت هاست سینماها عملاً تعطیل هستند، به نظرم با این شرایط بعید است بتوان کاری کرد؛ چرا که نه تهیه کنندگان فیلم‌هایشان را برای اکران می‌دهند و نه مخاطب استقبال چندانی از سینما دارد.

اولین جایی که بسته شد، سینما و آخرین جایی که باز شد، سینما

وی در ادامه افزود: نزدیک به پنج ماهی که سینماها از اول اسفند تعطیل بودند طبیعتاً باعث شد که صاحبان آثار هم تمایلی به اکران فیلم‌هایشان در این شرایط نداشته باشند؛ چراکه در این وضعیت اولین جایی که تعطیل شد سینماها بودند و آخرین جایی هم که بازگشایی شد باز هم سینماها بود. ضمن این که تیرماه که بازگشایی سینماها در کشور اتفاق افتاد باز هم سالن‌های انگشت‌شماری اقدام به بازگشایی کردند و تقریباً از اواسط تیرماه اغلب سینماها باز شد، اما باز هم از ۴ مردادماه با تعطیلی روبرو شدیم.

سرنوشت فیلم‌هایی که در دوران کرونا اکران شدند

فولادی تاکید کرد: فیلم‌هایی هم که اکران شدند سرنوشت خوبی نداشتند. «شنای پروانه» و «زن‌ها فرشته‌اند ۲» از همین دست آثار بودند که به دلیل همنشینی کرونا استقبالی از آنها صورت نگرفت و عملاً فیلم «شنای پروانه» هم سوخت و حالا قرار است بار دیگر با تدابیری که صاحبان فیلم اندیشیده‌اند در یک زمان مناسب به چرخه اکران بازگردد.

وی در ادامه افزود: پس از آن هم البته دیگر تهیه کنندگان فیلم‌هایشان را برای اکران به سینماها ندادند، زیرا می‌دانستند ظاهراً فیلم‌ها سرنوشت مشابهی پیدا می‌کنند و عملاً با این اتفاق چرخه سینما، فرهنگ و هنر که یکی از مهمترین بخش‌های جامعه است از حرکت ایستاد و نیازهای فرهنگی مردم هم نادیده گرفته شد و متاسفانه هیچ حمایتی هم از سینماداران و تهیه کنندگان صورت نگرفت که فیلم خوب به سینما بدهند تا مردم استقبال کنند.

فیلم خوب اکران شود حتماً مردم استقبال خواهند کرد

مدیر پردیس سینمایی اطلس مشهد یادآور شد: موضوع دوری مردم هم از سینما به فیلم خوب برمی‌گردد. اگر فیلم خوب اکران شود حتماً مردم استقبال خواهند کرد. این روزها هم که «آقای سانسور» و «آبادان یازده۶۰» اکران می‌شود انگیزش چندانی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند که او را به سالن‌های سینما بکشاند و بسیاری مترصد این هستند که فیلم خوب اکران شود.

وی تاکید کرد: این روزها ما در مشهد به کمک یکی از همکارانمان سینماماشین راه‌اندازی کردیم. سینماماشین دهکده شاندیز در مشهد، سیزدهمین سینماماشین در کشور و چهارمین آن در شهر مشهد است.

علت شکست طرح سینماماشین چه بود؟

وی ادامه داد: دوازه سینما ماشینی که پیش از این در کشور برگزار شد همه با شکست مواجه شدند، علت شکست هم این بود که نمی‌توانستند سیستم صوتی را با تصویر سینک کنند. هزینه بسیار زیادی صرف این تجیهزات شد و سیستم صوت را هماهنگ کردیم و مخاطبانمان می‌توانند از طریق رادیو FM ماشین صدای فیلم را در خودروی خود داشته باشند و تصویر را هم در روبرو دارند. این فضای امن و ایمن تنها فرصت فرهنگی و تماشای فیلم است که از طریق همین سینماماشین تامین می‌شود.

فولادی تصریح کرد: خوشبختانه استقبال خوب بوده و اگر فیلم خوبی اکران شود، بی‌نظیر خواهد بود، در حال حاضر هم این طرح فقط در مشهد اجرایی شده است اما با این حال و نبود فیلم خوب سعی می کنیم آثار قابل توجهی به مخاطب ارائه کنیم و هر روز یک سانس فیلم خارجی داریم که به نظرم با اکران فیلم‌های خوب استقبال هم بیشتر می شود و با توجه به بسته بودن سینماها سینماماشین گزینه بسیار خوبی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.