مسئول گروه کووید عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جمع کثیری از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های داخلی، عفونی و مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها جوانان هستند.

اکثر بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها جوانان هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رزیتا خداشاهی اظهار کرد: متأسفانه جمع کثیری از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های داخلی، عفونی و ICU بیمارستان‌ها جوانان هستند و با کمال تأسف باید اعلام کنیم که بخش قابل توجهی از فوتی‌های اخیر کرونایی این گروه سنی هستند، همان کسانی که می‌گفتند ما بدنی قوی داریم و کرونا نمی‌گیریم، اما نه تنها مبتلا شدند، بلکه برای خودشان و دیگران ایجاد مشکل کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا واکسن و داروی خاصی ندارد، خاطرنشان کرد: بهترین راه در شرایط بحرانی کرونایی رعایت نکات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی بوده. ویروس کرونا تظاهرات زیادی داشته و به‌جهت ناشناخته‌بودن این بیماری هرگز قابل پیش‌بینی نیست.

دکتر خداشاهی با تأکید بر اینکه کرونا ثابت کرده که سرما و گرما، فقیر و غنی و پیر و جوان نمی‌شناسد و به هرکس که بی‌تفاوت باشد آسیب می‌رساند، تصریح کرد: کسی که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شود حداقل به ۱۰ نفر آسیب می‌رساند، اینگونه نیست که بگوییم کرونا فقط یک بار برای هر فرد است و در برخی از افراد بیش از دو بار مبتلا شدند و تظاهرات مختلف داخلی، ریوی، عفونی، قلبی و غیره را داشتند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) با ذکر این نکته که عملکرد بدن فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی همانند قبل از ابتلا نیست، تأکید کرد: این افراد مشکلات جسمی، روحی و تنفسی زیادی دارند، بسیاری از بیماران کرونایی در کنار آسیب‌هایی که به خودشان رساندند، درگیری‌های زیادی برای خانواده‌هایشان ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: کادر درمان بیمارستان‌ها بالغ بر ۸ ماه است که به‌صورت شبانه‌روز و با لباس‌های بسیارسخت بر بالین بیماران کرونایی هستند، مدافعان سلامت که قهرمانانه در جبهه مبارزه با کرونا حاضر هستند جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود و هرگز پسندیده نیست که پاسخ تلاش‌ها و زحمات آنان را با بی‌تفاوتی و عدم توجه به هشدارها و توصیه‌های کرونایی بدهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.