محسن زنگنه گفت: با رفع ابهامات ایجاد شده درباره طرح معیشتی ، این طرح مجددا به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

برگرداندن طرح معیشتی مجلس از شورای نگهبان به معنای رد کامل آن نیست/بررسی ابهامات ایجاد شده با حضور شورای نگهبان و سازمان برنامه وبودجه

محسن زنگنه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  برگرداندن طرح معیشتی مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان به معنای رد کامل آن نمی باشد.

وی تصریح کرد: معمولا شورای نگهبان در باره طرح هایی که بار مالی دارد آنها را چند بار به مجلس بر می گرداند تا ضمن اصلاحات خواسته شده ،  دولت و مجلس درباره اجرای آن به توافق دست پیدا کنند.  

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: طبق اظهارات سخنگوی شورای نگهبان به دلیل اینکه منابع اجرای این طرح به صورت کلی و از محل فروش دارایی های دولت بیان شده است این طرح به مجلس برگردانده شده است تا به صورت مشخص و صریح محل فروش این دارایی ها مشخص شود .

نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: ما در طرح تامین منابع مالی  را به دولت واگذار کرده ایم تا از روش های مختلف از جمله فروش صندوق های ETF، بورس یا واگذاری دارایی های مازاد خود منابع این طرح را تامین کند که در جلسه ای که روز دوشنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور سازمان برنامه و بودجه و اعضای شورای نگهبان خواهد داشت مسائل مطرح شده بیان و برطرف خواهند شد.

وی افزود: پس از رفع ابهامات ایجاد شده از سوی شورای نگهبان و شفاف سازی منابع مالی این طرح از سوی دولت و مجلس، طرح مجددا به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و در صورتی که در این مرحله شورای نگهبان با اجرای آن موافقت کند دولت دو هفته برای اجرای آن فرصت خواهد داشت که انتظار می رود از آذر ماه این طرح برای کمک به معیشت مردم اجرا شود.

زنگنه  با بیان اینکه اصلاح این طرح تغییری در رقم کمک معیشتی به مردم نخواهد داشت به طوری که به افراد عادی ماهانه ۶۰ هزار تومان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبلغ ۱۲۰هزار تومان یارانه خرید کالاهای اساسی پرداخت خواهد شد، بیان داشت: در اصلاح این طرح ممکن است جامعه هدف آن دچار تغییراتی شود از طرفی یارانه معیشتی از مهر ماه باید برای افراد دارای شرایط عنوان شده در طرح لحاظ شود بنابراین از هر زمانی که اجرای آن آغاز شود حساب افراد به اندازه تعداد ماه های قبل آن باید شارژ شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه ای که امروز عصر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با سازمان برنامه و بودجه  در مورد منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دارد به موضوع طرح معیشتی نیز اشاره و مسائل طرح شده از سوی دولت بیان خواهد شد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.