قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه‌هایی به شهروندان به ویژه سالمندان هنگام مراجعه به مراکز درمانی کرد.

معاینات غیرضرروی را به تعویق بیندازید

به گزارش قدس آنلاین، سیدکاظم فرهمند با اشاره به اینکه بیماران از پزشک خود بخواهند تا حدی که به درمان، مراقبت و سلامت آنها لطمه‌ای وارد نشود، اقدامات تشخیصی درمانی را به تعویق بیندازد یا به حداقل ممکن کاهش دهند، اظهار داشت: در صورت مراجعه به مراکز بهداشتی- درمانی، از حضور در فضاهای انتظار شلوغ خودداری و در صورت امکان تا رسیدن نوبت، در فضای آزاد (خارج از مرکز) منتظر بمانند.

وی با بیان اینکه پشت در اتاق پزشک یا مراقب سلامت یا بهورز تجمع نکنند، تصریح کرد: در زمان انتظار برای ویزیت در سالن انتظار مراکز بهداشتی- درمانی، بیمارستان یا مطب، حداقل فاصله یک متر را با سایر افراد رعایت کنند.

فرهمند با اشاره به اینکه هنگام مراجعه به مراکز تشخیصی درمانی، حتما از ماسک و ترجیحا دستکش استفاده و از لمس دهان، بینی و چشم خودداری کنند، گفت: غیر از موارد اورژانسی، از مراجعه به مرکز بهداشتی، مطب، درمانگاه و کلینیک بدون وقت قبلی خودداری کنند.

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از حضور بیش از یک نفر در اتاق پزشک یا ارائه دهنده مراقبت بهداشتی خودداری کنید مگر در شرایط ضروری مانند سالمند یا ناتوان که نیاز به همراه دارد.

وی گفت: سالمندان بهتر است برای دریافت خدمات و مراقبت حضوری در ساعت‌های اولیه روز به خانه بهداشت یا پایگاه سلامت مراجعه کنند؛   از لحظه خروج از منزل تا بازگشت به منزل حتما ماسک استفاده کنند و از وجود تهویه مناسب در سالن انتظار و اتاق پزشک یا ارایه دهنده خدمت اطمینان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در صورت داشتن دستگاه اندازه گیری فشارخون در منزل، می‌توان به هنگام مراجعه به مطب، کلینیک، درمانگاه و مراکز بهداشتی دستگاه خود را ببریم تا احتمال انتقال آلودگی کاهش یابد، اظهار کرد: بعد از برگشتن به خانه، ماسک و دستکش را در سطل زباله انداخته و تمام لباس‌های خود را در سبد شستشو یا ماشین لباسشویی قرار دهیم، بلافاصله دوش بگیریم و لباس تمیز بپوشیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.