مدیر موقت سابق اف‌بی‌آی هشدار داد، اطلاعات محرمانه به دست آمده از تحقیقات این سازمان درباره روابط کمپین انتخاباتی 2016 میلادی رئیس جمهور کنونی آمریکا با روسیه می‌تواند شامل اطلاعاتی باشد که سبب شود اعتماد مردم به رئیس جمهور به شدت کاهش یابد.

مدیر سابق اف‌بی‌ای: اطلاعات محرمانه‌ای وجود دارد که باعث کاهش اعتماد به ترامپ می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نوشته روزنامه ایندیپندنت، "اندرو مک‌کیب"، مدیر موقت سابق اف‌بی‌آی در مرکز یکی از نشست‌های کمیته قضایی سنا قرار دارد که در آن یک هیات تحت کنترل جمهوری‌خواهان تجدید نظر اف‌بی‌آی برای آغاز این تحقیقات را بررسی می‌کند.

وی روز سه‌شنبه در مقابل این هیات شهادت داد و به قانون‌گذاران گفت: مقامات وظیفه داشتند بر مبنای اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌ بودند این تحقیقات را انجام دهند.

مک‌کیب شخصا این تصمیم برای تحقیق درباره مانع‌تراشی احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا بر سر راه اجرای عدالت را تایید کرده بود.

از مک‌کیب در جریان مصاحبه جمعه شب با شبکه سی‌ان‌ان سوال پرسیده شد که خطرات انتشار اطلاعات بیشتر از این تحقیقات پیرامون روابط کمپین انتخاباتی 2016 میلادی ترامپ با روسیه چه خواهد بود.

وی در پاسخ گفت: اطلاعات بسیار بسیار جدی، ویژه و غیرقابل انکاری وجود دارد که منتشر نشده‌اند. اگر این اطلاعات منتشر می‌شدند، دسترسی ما به این نوع اطلاعات در آینده را به خطر می‌انداختند.

مک‌کیب افزود: فکر می‌کنم انتشار این اطلاعات همچنین این خطر را به همراه دارد که اعتماد مردم به ترامپ به شدت کاهش یابد. بنابراین آیا ترامپ حقیقتا انگیزه انتشار این اطلاعات را در سر دارد؟ برای من که تقریبا غیرقابل درک است که او بخواهد این اطلاعات را منتشر کند. نمی‌دانم که او چطور می‌خواهد این اطلاعات را به نفع خود تغییر دهد چرا که صریحا بگویم این اطلاعات هیچ جوره به نفع ترامپ نیست و هیچ تحسینی برای او به همراه نخواهد داشت.

در پاسخ به این سوال که آیا چیزهای بدتر دیگری نیز درباره ترامپ وجود دارد که منتشر نشده باشد یا خیر، مک‌کیب گفت: همیشه اطلاعات بیشتری وجود دارد. در ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی بیش از آنچه که برای عموم منتشر می‌شود، وجود دارد. نسخه اصلی آن گزارش در بالاترین سطحی که تاکنون به چشم دیده‌ام طبقه‌بندی شده است. ما درباره موضوعات بسیار مهم و محرمانه صحبت می‌کنیم چیزهایی که کدگذاری شده‌اند و برای مجموعه اطلاعات آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود که این منابع در معرض خطر قرار بگیرند.

اف‌بی‌ای از سوی کمیته قضایی سنا به داشتن رفتار متغیر، خطرناک و وسواس‌گونه با تحقیقات درباره ارتباط کمپین 2016 ترامپ با روسیه متهم شده است و یکی از سناتورهای این کمیته روز سه‌شنبه این موضوع را به عنوان "بزرگ‌ترین رسوایی در تاریخ اف‌بی‌ای" توصیف کرد.

این در حالی است که ترامپ بارها اف‌بی‌آی را به خاطر این تحقیقات سرزنش کرده و تاکید دارد که هیچ تبانی میان کمپین 2016 وی با روسیه وجود نداشته است.

در جریان جلسه روز سه‌شنبه مک‌کیب تاکید کرد، ترامپ در سال 2017 میلادی جیمز کومی، مدیر وقت اف‌بی آی را اخراج کرد آن هم پس از آنکه وی از بستن تحقیقاتی درباره امنیت ملی رئیس جمهور در آن زمان یا گفتن علنی اینکه ترامپ شخصا در این تحقیقات قرار ندارد، امتناع کرد.

وی گفت: برای ما کاملا مشخص بود که ترامپ نمی‌خواهد ما به تحقیقاتمان درباره کارهایی که روس‌ها انجام داده‌اند، ادامه دهیم. در آن زمان دلایل بسیاری داشتیم که باور داشته باشیم اگر اخراج جیمز کومی و دیگر موارد در جهت توقف تحقیقاتمان درباره فعالیت‌های روسیه صورت گرفته، احتمالا ترامپ شخصا خطری برای امنیت ملی به وجود آورده و در مانع‌تراشی بر سر اجرای عدالت دخیل بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.