مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: ساختمان زندانهای جدید استان که سالها از زمان شروع عملیات احداث آنها می‌گذرد به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم در حال مستهلک شدن هستند.

زندانهای نیمه‌ساز خراسان رضوی در حال مستهلک شدن هستند

به گزارش قدس آنلاین، سعید سرباز جانفدا افزود: اکثر زندانهای موجود در خراسان رضوی دارای بناهای قدیمی و فرسوده در بافت شهری هستند و طبق قانون باید به خارج از شهرها منتقل شوند.

وی ادامه داد: چند پروژه مهم انتقال زندان به خارج از شهر با استفاده از منابع مالی استانی از سال۱۳۸۳ تاکنون در شهرستانهای درگز و گناباد آغاز شده است.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: این اقدام با وجود گذشت ۱۶سال از آغاز آن تاکنون هنوز به دلیل تامین نشدن بودجه مورد نیاز نیمه‌کاره مانده است.

وی افزود: تداوم این وضع منجر به استهلاک بناهای نیمه‌ساخته زندانها در درگز و گناباد و ضرر به بودجه هزینه شده و اموال عمومی می‌شود.  

جانفدا ادامه داد: پروژه زندان ۲۵۰ نفری درگز با ۷۵ درصد پیشرفت اجرایی تنها نیازمند تامین ۸۰ میلیارد ریال بودجه برای اتمام کار است.

وی گفت: زندان ۵۰۰ نفره نیمه‌تمام گناباد هم که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت اجرا داشته به تامین ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی افزود: این طرحهای در صورت تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز، به سرعت تکمیل و بهره‌برداری خواهند شد.   

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.