مسوول کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: همه شهرستان های خراسان رضوی به جز سه شهرستان در حالت قرمز کرونایی قرار دارند.

بستری ۴۲۱بیمارکرونایی خراسان رضوی در آی سی یو/ تنها سه شهرستان خراسان رضوی در حالت قرمز نیستند

حمیدرضارحیمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: به جز سه شهرستان سرخس ، فریمان و چناران که در حالت نارنجی کرونایی قرار دارند ،  همه شهرستان های خراسان رضوی دارای  وضعیت قرمز می باشند.  

وی در مورد تعطیلی عمومی اعلام شده در شهرهای قرمز نیز تصریح کرد: اگرچه هنوز ابلاغیه رسمی در این باره به استان ها اعلام نشده است، اما طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ورود و خروج در شهرهای قرمز از اول آذر ماه با محدودیت مواجه خواهد شد به طوری که خروج پلاک های بومی و ورود پلاک های غیربومی از این تاریخ به شهرهای دارای حالت قرمز کرونایی ممنوع خواهد بود، همچنین در مورد مشاغل دولتی تنها یک سوم از کارکنان در محل کار حضور یافته و مابقی به شرط تامین زیرساخت های لازم و عدم اختلال در پاسخگویی به ارباب رجوع دورکاری خواهند کرد.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود:  در شهرهای قرمز به جز مشاغل سطح یک  که شامل مراکز درمانی، داروخانه ها ، مراکز امدادرسانی و نجات، سوپرمارکت ها ،فروشگاه های زنجیره ای ، مراکز تامین مایحتاج ضروری و مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی و اضطراری شامل آب ، برق ، گاز ، تلفن و غیره  می باشند، سایر مشاغل تعطیل  خواهند بود.

وی بیان داشت: در راستای اجرای  محدودیت های جدید در شهرهای قرمز ، همه آموزش های مدارس، دانشگاه ها و سایر آموزش ها به صورت غیر حضوری برگزار خواهند شد و برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی نیز به مدت دو هفته از شروع اعمال محدودیت های جدید، با محدودیت هایی مواجه خواهند شد.  

رحیمی ادامه داد: برای شهرهای نارنجی نیز مشاغل سطح ۳ و ۴ محدودیت فعالیت خواهند داشت  و آموزش ها نیز در این مناطق غیرحضوری بوده و تردد نیز همانند مناطق قرمز اعمال خواهد شد، همچنین  در این شهرها  ۵۰درصد از کارکنان به صورت حضوری و ۵۰درصد نیز به دورکاری فعالیت خواهند داشت.

وی در مورد اینکه چرا اعمال محدودیت ها فقط درباره سفر با وسایل حمل و نقل شخصی است و در مورد تردد با وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس ها ، سفرهای  ریلی و هوایی محدودیتی اعمال نمی شود، نیز گفت: ما نیز این موضوع را به مقام های بالادستی ارائه و عنوان کرده ایم اما تصمیم گیری درباره هر گونه محدودیتی بر عهده ستادملی کرونا است و رسانه ها باید این مطالبه را از آنها داشته باشند.

رحیمی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی استان نیز گفت: تا روز ۲۵آبان ماه تعداد ۲۱۳۲نفر بیمار کرونایی در خراسان رضوی بستری شده اند که ۳۹۳نفر آنها بستری جدید و از این تعداد ۴۲۱نفر نیز در آی سی یو بستری می باشند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.