محسنیان راد معتقد است: دست اندرکاران برگزاری هفته کتاب باید با شناسایی و معرفی کتاب های برتر در این هفته در مخاطب انگیزه مطالعه ایجاد کنند.

وظیفه هفته کتاب معرفی کتاب‌های برتر باشد

قدس آنلاین: مهدی محسنیان راد، نویسنده، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه کتاب در شکل سنتی و کاغذی آن در حال طی کردن برهه ­ای است که نمی­دانیم سرانجامش چیست و چقدر در آینده می تواند بقا داشته باشد. اگر این صورت مساله جهانی را در کنار بحران کرونا بگذاریم درمی­یابیم که برگزاری رویدادی مانند هفته کتاب شرایط ویژه­ ای را می­طلبد.

وی در ادامه صحبت­ هایش بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا ایام قرنطینه به فرصتی برای ترویج کتابخوانی تبدیل شده و حتی در برخی از کشورها کتابخانه‌ها تعطیل نشدند چراکه معتقدند فرهنگ، تعطیلی ناپذیر است. اما متاسفانه در کنار این بیماری، مسائل جهانی نیز کشور ما را با چالش­های دیگری مواجه است که حوزه فرهنگ را به ­شدت تحت ­الشعاع قرار داده است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: دست­اندرکاران برگزاری هفته کتاب باید با شناسایی و معرفی کتاب­های برتر در این هفته در مخاطب انگیزه مطالعه ایجاد کنند تا هفته کتاب موثر واقع شود. لازم است کتاب­ های فاخر به افراد جامعه شناسانده شود و این اقدامات مقطعی نباشد و در تمام طول سال پیگیری شود.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.