۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: 728167

حادثه انفجار پمپ بنزین میدان تره بار مرکزی خیابان پیروزی تهران تلفات جانی نداشته است و طبق گفته های رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی علت این حادثه بی‌احتیاطی و نبود نظارت بر روند سوخت‌گیری بوده است که نهایی شدن آن به بررسی‌های فنی دقیق نیاز دارد.

علت انفجار پمپ بنزین در تهران چه بود؟

به گزارش قدس آنلاین، پمپ بنزین میدان تره بار مرکزی خیابان پیروزی تهران حدود ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه امروز (دوشنبه، ۲۶ آبان‌ماه) منفجر شد، اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

دلیل این حادثه انفجار یکی از نفتکش‌های حمل فرآورده در میدان تره بار بوده که با حضور نیروهای امدادی و آتش نشانی مهار شده است.

مسعود سهرابی- رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره اعلام کرد که حادثه آتش‌سوزی پمپ بنزین میدان مرکزی میوه و تره بار خیابان پیروزی تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه جایگاه و سرایت آن به نفتکش در حال تخلیه فرآورده بوده است.

وی اظهار کرد: این جایگاه از نوع جایگاه‌های سریع‌النصب (کوچک مقیاس) بوده که در ابتدای فرآیند تخلیه سوخت نفتکش، بخارات بنزین داخل محفظه (اتاقک فلزی) جایگاه تجمع کرده و ابتدا منجر به یک انفجار ضعیف شده است، سپس این انفجار به نفتکش در حال تخلیه سوخت سرایت می‌کند که خوشبختانه با واکنش سریع راننده، آتش به سرعت خاموش شده و نفتکش منفجر نشده است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه در زمان این رخداد به‌دلیل تخلیه سوخت، هیچ خودروئی در جایگاه وجود نداشته است، گفت: تنها فردی که در اثر این حادثه آسیب دیده است، بازبین جایگاه بوده که در اثر موج انفجار آسیب دیده است.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی ایستگاه آتش‌نشانی، نیروهای امدادی به سرعت به محل مراجعه و آتش را خاموش کردند و تنها در اثر موج انفجار آسیب فیزیکی در جایگاه اتفاق افتاده است.

سهرابی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دلیل اصلی حادثه بی‌احتیاطی و نبود نظارت بر روند سوخت‌گیری بوده است که نهایی شدن آن به بررسی‌های فنی دقیق نیاز دارد.

انتهاب پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.