مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران نتایج سفر هیأت افغانستانی به تهران را در دو کلمه «استراتژی آب» خلاصه کرد و گفت: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما را چون قطرات آب از هم جدا کند.

رسول موسوی: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما و افغانستان را از هم جدا کند

به گزارش قدس آنلاین، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) در توئیتی با اشاره به سفر معاون وزیر خارجه افغانستان به تهران نوشت: نتایج سفر هیأت سیاسی وزارت خارجه افغانستان به کشورمان در دو کلمه «استراتژی آب.»

وی افزود: آب اگر صد پاره شود، باز با هم آشناست. هر چند در مذاکرات بعضا حرف‌های متفاوت می‌زدیم، ولی چون آب با هم آشنا و یکی بودیم، ما نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما را چون قطرات آب از هم جدا کند.

به گزارش فارس، پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان از روز (یکشنبه) ۲۵ آبان ۱۳۹۹ به مدت دو روز در تهران بین هیأت‌های دو طرف به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «میرویس ناب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان برگزار شد.

در این مذاکرات عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با ابراز رضایت از پیشرفت‌های حاصله در این دور، ابراز امیدواری کرد که سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان به زودی آماده امضای روسای جمهور دو کشور شود. 

این سند چشم انداز روابط درازمدت دو کشور را در حوزه‌های سیاسی،  امنیتی، اقتصادی،  فرهنگی و مسائل مربوط به اتباع دو کشور و نیز موضوع آب را در برمی‌گیرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره احداث سد در افغانستان و وضعیت حق آبه هیرمند نیز گفت: معاون وزیر خارجه افغانستان در ایران است و گفت‌وگوهای جدی درباره موضوعات مختلف در جریان است یکی از موضوعات همیشه همین موضوع بوده است.به صورت جدی با برادران در افغانستان در این زمینه صحبت کردیم. موضوعات ساده‌ای نیست و موضوعات مرزی و آبی است و معتقدیم در چارچوب قراردادهای فیمابین این موضوع باید پیگیری شود و چیزی غیر از این از طرف افغانستان نشنیدیم. با جدیت در حال پیگیری تمامی موضوعات از جمله این موضوع هستیم.

خطیب زاده بیان کرد: وزارت خارجه شبانه روز در حال کار است، ولی بیان بسیاری از این موضوعات نه به مصلحت است و نه به روند کمک می‌کند.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.