من به شدت با برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالفم و به نظرم مدیران سینمایی کشور باید هرچه سریع تر درباره آن تصمیمی بگیرند، ضمن اینکه فکر نمی‌کنم اهمیت جشنواره بیشتر از مراسم سیاسی و عبادی باشد که مدت‌هاست برپا نمی‌شود.

مگر اهمیت جشنواره فیلم فجر از مراسم سیاسی و عبادی بیشتر است؟/ یک سال جشنواره برگزار نشود، اتفاق خاصی نمی‌افتد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که طی سال های گذشته در این زمان از سال فراخوان جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شده بود و همه در تب و تاب شرکت در مهمترین رویداد سینمایی سال بودند اما امسال علیرغم شیوع کرونا برپایی جشنواره در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این در حالی است که مدت ها پیش دبیر جشنواره انتخاب شده و تاکنون نیز صحبتی از عدم برپایی قطعی جشنواره به میان نیامده است و تا به اینجای کار طبق نظر دبیر دوره سی و نهم تنها امکان برپایی این جشنواره به صورت آنلاین به شکل قطعی رده شده است.

از سویی دیگر اعمال نظرات سلیقه ای پیرامون توقف و یا ادامه فیلمبرداری پروژه های سینمایی میان وزیر بهداشت و ستاد مقابله با کرونا نیز در کنار تصمیمات اهالی سینما نسبت به ادامه روند پروژه‌های در حال تولید وضعیت نامشخصی را پدید آورده است.

اما محسن علی اکبری، تهیه کننده قدیمی سینما درباره ضرورت برپایی جشنواره فیلم فجر در شرایط فعلی معتقد است: در این وضعیت هیچ ضرورت و اضطراری برای برگزاری جشنواره احساس نمی‌شود و هیچ چیزی مهم تر از سلامتی مردم نیست.

وی ادامه می دهد: من به شدت با برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالفم و به نظرم مدیران سینمایی کشور باید هرچه سریع تر این قضیه را به جهت حفظ سلامت جامعه هنری اعلام کنند. ضمن اینکه فکر نمی‌کنم جشنواره اهمیتش بیشتر از مراسم سیاسی و عبادی باشد.

این تهیه کننده سینما یادآور شد: همانطور که بسیاری از مراسم به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار می‌شوند، جشنواره فجر هم می‌تواند از این امکان استفاده کند و اگر قرار به برگزاری است حتماً باید در فضای مجازی باشد و به هیچ عنوان با برگزاری میدانی و فیزیکی آن موافق نیستم. از سویی دیگر اگر هم نخواهیم امسال جشنواره را برگزار کنیم مطمئن باشید اتفاق خاص و نگران کننده‌ای پیش نمی‌آید.

علی اکبری تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ فیلم از سال قبل و تولیدات سال های پیش، در انتظار اکران هستند اما امکان اکران این فیلم‌ها به دلیل تعطیلی سینماها وجود ندارد و اگر هم سینماها در یک مقاطع کوتاهی باز شود نیز مردم ریسک نمی‌کنند برای دیدن فیلم به سینما بروند. ضمن این که حتی وقتی به شرایط عادی هم برسیم باز با حجم زیادی فیلم مواجهیم که اکران همه آنها زمان زیادی خواهد برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که ۴۰ سال در این کار مشغول فعالیت هستم نسبت به برپایی جشنواره ضرورتی احساس نمی‌کنم و فکر می‌کنم بهتر است امسال جشنواره برگزار نشود و این مسئله باید رسماً از سوی مسئولان اعلام شود که شاهد اتفاقات شوم و ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.