معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در خصوص طرح اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه که از سمت وزیر مجددا مطرح شده، در حال حاضر دستورالعمل خاصی ابلاغ نشده و این طرح هنوز عملیاتی نشده است.

طرح اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی هنوز در خراسان رضوی اجرایی نشده است

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی اظهار کرد: موضوع اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در ابتدای شیوع کرونا نیز مطرح شده و استان خراسان اولین استانی بود که در این زمینه اعلام آمادگی کرد. البته در آن زمان بیشتر هتل‌های دولتی برای اینکه در دوران نقاهت مورد استفاده قرار گیرند، اعلام آمادگی کرده بودند.

وی افزود: لازم به ذکر است که در آن زمان نه دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص درخواستی کرد و نه اتفاقی رخ داد اما در حال حاضر این موضوع در وبیناری بین مدیران کل استان‌ها با وزیر میراث فرهنگی دوباره مطرح شد و ما نیز مجددا با تمام تاسیسات گردشگری مکاتبه خواهیم کرد که در صورت آمادگی برای حضور در این طرح به ما اعلام کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این طرح برای افرادی که بخواهند دوران نقاهتشان را درهتل‌ها بگذرانند و هم‌چنین برای کادر درمان که بخواهند پس از تعطیلی‌ها سفر کنند، در صورت اعلام آمادگی هتل‌ها در نظر گرفته شده است. البته گفته شده است هزینه‌های هتل‌هایی که در این طرح شرکت می‌کنند به صورت کامل پرداخت خواهد شد.    

بیدخوری خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر در این شرایط هیچ کدام از هتل‌های استان خراسان رضوی به موضوع نقاهت بیماران کرونایی اختصاص داده نشده و البته تقاضایی نیز از سمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی سلامت در استان در این خصوص مطرح نشده است.

وی گفت: بار اول که این طرح مطرح شد ما در نظر داشتیم هتل‌های پنج و چهار ستاره در این طرح شرکت داشته باشند اما در حال حاضر صحبت از حضور و شرکت هتل‌های دو و یک ستاره به میان آمده است؛ طبیعتا هتل‌هایی که قرار است در این طرح شرکت کنند به صورت اختصاصی در اختیار بیماران قرار خواهند گرفت و مسافر دیگری در این هتل‌ها پذیرش نخواهد شد نا شبهه‌ای ایجاد نشود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: طبیعتا وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بر روی این موضوع نظارت خواهند داشت تا مشکلی برای دیگر مهمانان هتل ایجاد نشود؛ البته لازم به ذکر است که هنوز این موضوع اجرایی نشده و دستورالعمل خاصی با جزئیات ویژه به ما اعلام نشده است.

بیدخوری اضافه کرد: ما در حال به روز رسانی اطلاعاتمان هستیم و در آینده اگر قرار باشد از این امکانات برای کمک به درمان استفاده شود، قطعا امکانات مناسب در این زمینه را در اختیار خواهیم گذاشت. نیروهای انسانی حاضر در هتل‌هایی که قرار است به عنوان نقاهتگاه مورد استفاده قرار گیرند باید آموزش‌های تخصصی ببینند اما به دلیل اینکه هنوز این موضوع عملیاتی نشده است باید منتظر تصمیماتی که در آینده گرفته می‌شود، باشیم.

وی در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح تشریح کرد: به عقیده من اظهار نظر کردن در خصوص این موضوع کمی زود است و ما فعلا در حال مکاتبه با جوامع هستیم تا داوطلبان برای حضور در این طرح را به ما اعلام کنند و طبیعتا اگر دانشگاه علوم پزشکی از ما درخواست داشته باشد که این اتفاق در استان رخ دهد و نیازی وجود داشته باشد، می‌توانیم به سرعت این کار را هماهنگ کنیم چرا که در گذشته برخی از اقدامات اولیه این طرح انجام شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.