اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا با ۱۳ نام‌گذاری معابر پایتخت موافقت کردند.

نامگذاری چند خیابان در تهران به نام شاعران معاصر

قدس آنلاین: اعضای شورای شهر تهران در دویست‌وچهل‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران بار دیگر بررسی و تغییر نام ۱۳ خیابان را براساس صورت جلسه کمیته نام‌گذاری شورا مورد بررسی قرار دادند و محمد جواد حق‌شناس به عنوان رییس این کمیته اظهار کرد: براساس پیشنهاد خانه کارگر قرار بود که خیابان نیایش با ۱۴ بار فراوانی در محدوده خیابان آزادی نامگذاری شود، اما خانواده وی با نام‌گذاری خیابانی به نام سرحدی زاده مخالفت کردند. برهمین اساس این پیشنهاد از دستور کار خارج می‌شود.

مجید فراهانی در واکنش به این سخنان گفت: برخی از افراد شخصیت و تاثیر ملی دارند و آیا درست است که نظر خانواده را در مورد این نام‌گذاری‌ها بپرسیم به گونه‌ای که دیدید درباره نام‌گذاری معبری به نام مریم میرزاخانی پدر خانواده رضایت نداشت، اما این افراد تنها متعلق به خانواده نیستند.

در واکنش به این سخنان حق‌شناس اضافه کرد: پدر خانواده میرزاخانی با نام‌گذاری معبر مشکل داشت اما پس از رایزنی، یک خانه کودکان کار در منطقه ۱۵ با رضایت خانواده به نام مریم میرزاخانی گذاشته شد.

حسن رسولی نیز با تاکید بر این‌که تصمیم‌گیری در خصوص اینگونه نام‌گذاری‌های شخصیت‌های ملی تنها خانواده نیست، اظهار کرد: حتما خانواده سرحدی‌زاده از روی مناعت طبع این پیشنهاد را رد کردند، اما ما باید نام این شخص را با یک نام‌گذاری در تاریخ زنده نگه داریم.

همچنین ناهید خداکرمی نیز با تاکید بر این‌که احترام به نظر خانواده یعنی احترام به خود فرد اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود این نام‌گذاری از دستور خارج شده و به مانند رایزنی که با خانواده مریم میرزاخانی انجام شد با خانواده سرحدی‌زاده نیز برای کسب رضایت مذاکره شود.

محسن هاشمی پیشنهاد داد: می‌توانیم این نام‌گذاری را تصویب کنیم، اما اجرای آن را منوط به شرط جلب نظر مثبت خانواده سرحدی‌زاده بگذاریم.

به گزارش ایسنا، با قبول این پیشنهاد محسن هاشمی از سوی اعضای شورای شهر نام‌گذاری خیابان نیایش به نام ابوالقاسم سرحدی‌زاده مشهود به کسب رضایت خانواده به تصویب رسید.

در ادامه حق‌شناس اضافه کرد: همان‌طور که می‌دانید با همکاری انجمن شاعران ایران قرار شد که با مرکزیت خانه شاعران در خیابان کلاهدوز، نام شعرا را در خیابان‌های اطراف نام‌گذاری کنیم که در گذشته قسمتی از این مهم اجرایی شد و برهمین اساس پیشنهاد می‌شود فتح با ۱۴ بار فراوانی به نام دکتر طاهره صفارزاده نام‌گذاری شود. همچنین خیابان شقایق با ۱۷۹ بار فراوانی، خیابان به نام خسرو احتشامی نام‌گذاری شود.

وی با بیان این‌که تمامی این نام‌گذاری‌ها در محدوده خیابان کلاهدوز واقع در منطقه سه شهرداری است، اضافه کرد: همچنین تغییر نام کوچه یکم به نام م - آزاد، تغییر نام خیابان دوم به نام شیون فومنی، تغییر نام خیابان نیلوفر به نام م - موید و همچنین تغییر نام خیابان گلچین به نام گلچین گیلانی پیشنهاد می‌شود.

حق‌شناس ادامه داد: تغییر نام خیابان یاس به نام مظاهر مصفا، تغییر نام خیابان پوریا به نام ابوالحسن ورزی و همچنین تغییر نام خیابان پروانه به نام پرویز خانلری پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان این‌که تغییر نام خیابان فاطمی به نام پژمان بختیاری پیشنهاد می‌شود، اضافه کرد: این فاطمی ربطی به حسین فاطمی ندارد و تنها یک تشابه نام است و همچنین تغییر نام خیابان امین به نام هادی رنجی تهرانی و تغییر نام خیابان گیتی به نام احمدرضا احمدی پیشنهاد می‌شود.

با رأی اعضای شورای شهر تهران، کل صورت جلسه کمیته نام‌گذاری شورا با ۱۳ پیشنهاد اعلامی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.