رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از کمبود پزشک متخصص عفونی برای معالجه بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد.

کمبود پزشک متخصص در نیشابور/متخصصان عفونی به کمک بیماران کرونایی بیایند

به گزارش قدس آنلاین، محسن عظیمی‌نژاد اظهار داشت:از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۰ میلیون دلار تجهیزات پیشرفته پزشکی از وزارتخانه برای نیشابور جذب شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: در طول دوران شیوع کرونا تاکنون هیچ گونه قطعی و یا کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های نیشابور اتفاق نیفتاده؛  فقط در هنگام تزریق اکسیژن جدید به تانکر بیمارستان ۲۲ بهمن، لحظاتی دستگاه اکسیژن‌ساز قطع و به جای آن از کپسول‌های اکسیژن‌رسانی برای تنفس‌دادن به بیماران استفاده شده است.

عظیمی‌نژاد گفت: تاکنون برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران‌ کرونایی در نیشابور بیش از ۲۰۰ کپسول بزرگ اکسیژن، یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰  لیتری و همچنین یک تانکر اکسیژن به ظرفیت ۱۰ تن خریداری و نصب شده و در حال خریداری دستگاه دوم اکسیژن ساز نیز هستیم.

وی ادامه داد: طی رایزنی با وزیر بهداشت، ساختمان اداری ستاد معاونت بهداشت برای رفع کمبود فضاهای درمانی به بیمارستان بستری کرونایی‌ها تبدیل شده و  بودجه این کار از طریق وزارت‌خانه نیز تامین شده که این امر تا پایان دی ماه محقق خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: تنها راه علاج عبور از این وضعیت سیاه کرونایی، پیشگیری، اطلاع‌رسانی دقیق و بازدارندگی است که استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای داوطلب با سه هدف آگاه‌سازی، حساس‌سازی جامعه و اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار واقع شده است.

عظیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر به سمت پیشگیری این بیماری پیش نرویم، از دو ماه آینده، میزان ‌روزانه فوتی‌های کرونایی کشور به ۸۵۰ نفر خواهد رسید.

وی افزود: تشکیل کمیته رسانه از ویژه برنامه‌های این دانشکده در راستای آگاه‌سازی مردم برای مقابله با این ویروس منحوس است، این کمیته می‌تواند با آگاه سازی و دعوت مردم به آرامش، از کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، بخواهد سریع‌تر به بیمارستان مراجعه و درمان خود را نیز زودتر آغاز کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود پزشک متخصص در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور از پزشکان متخصص به ویژه متخصص عفونی، تقاضا می‌شود به کمک بیماران بشتابند. تمام‌آمارهای مراجعه، بستری و فوتیهای روزانه کرونایی در شهرستان نیشابور به صورت دقیق و روزانه اطلاع رسانی می‌شود.

 عظیمی‌نژاد بیان کرد: شهرستان نیشابور ۵ برابر سهمیه شهرستان‌های کشور، توانسته است داروهای بیماران کرونایی را تهیه کند و خوشبختانه در این زمینه با کمبود دارو  مواجه نیستیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.