مدیر پیشرفت منطقه ای موسسه عمران و توسعه رضوی گفت: با رویکرد ترویج کشاورزی بهینه، مزارع الگو با مدیریت موسسه عمران و توسعه رضوی و اجرای شرکت کشاورزی رضوی در دشت سیستان ایجاد می‌شود.

دشت سیستان دوباره جان می‌گیرد/ ایجاد مزارع الگو در دشت سیستان

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی زردوزنیا  بیان کرد: دشت سیستان با مساحت حدود ۲۰۰ هکتار و استعداد کشاورزی در ۱۵۰ هزار هکتار، سالیان سال به دلیل خشکسالی با مشکلات عدیده‌ای در کشاورزی مواجه بوده است.
وی افزود: اصلاح الگوی کشت دشت سیستان و آموزش کشاورزان سنتی، جزء اولویت‌های فعلی موسسه عمران و توسعه رضوی به عنوان نماینده آستان قدس رضوی در پیشرفت منطقه‌ای دشت سیستان است. از همین رو طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان با هدف انتقال آب چاه نیمه‌ها به مزارع کشاورزی اجرا شده و در حال حاضر این زیرساخت آماده بهره برداری است.
عضو هیئت مدیره موسسه عمران و توسعه رضوی ادامه داد: برای تحقق این موضوع، تصمیم گرفته شده در مناطقی از دشت سیستان، مزارع الگویی ایجاد شود تا علاوه بر ترویج کشاورزی بهینه، پایگاهی برای تعامل و تأمین نهاده های کشاورزان منطقه باشد.
وی با اشاره به اهداف این پروژه خاطرنشان کرد: ارتقاء کشاورزان مستعد برای پیشرو و پیشران بودن و همچنین آزمودن عملی ظرفیت توسعه کشاورزی در منطقه، از جمله اهداف پروژه ایجاد مزارع الگو در دشت سیستان به شمار می رود.
زردوزنیا ادامه داد: علاوه بر این، ضمن ایجاد انگیزه تغییر و بهبود در کشاورزان منطقه، با مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی همکاری صورت خواهد گرفت.
وی درباره وضعیت پروژه تصریح کرد: در حال حاضر عقد قرارداد مشارکت با مردم و ایجاد ۴۰۰ هکتار از مزارع الگو شروع شده و حدود ۴۰۰ هکتار دیگر نیز منوط به تأمین آب از شبکه آب‌رسانی اضافه خواهد شد.
مدیر پیشرفت منطقه ای موسسه عمران و توسعه رضوی ادامه داد: همچنین توافقات لازم با مسئولان مربوطه برای پشتیبانی از این پروژه مهم و تأثیرگذار صورت گرفته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.