رییس پلیس راهور خراسان رضوی از کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی ترددهای عصرگاهی خودروها در شهر مشهد پس از اعمال محدودیت فعالیت مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ به بعد خبر داد.

کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی تردد عصرگاهی خودروها در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا دهنوی در خصوص وضعیت ترافیکی شهر مشهد پس از تعیین ساعت تعطیلی صنوف غیرضروری، اظهار کرد: تعطیلی مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ در کاهش ترافیک و ترددهای درون شهری مشهد تاثیر مثبت داشته است. یکی از اهداف مقابله با بیماری کرونا نیز کاهش ترددهای درون شهری بوده که تعطیلی صنوف تاثیر مثبتی در این خصوص داشته است.

وی افزود: با کاهش ساعت کاری مشاغل غیرضروری و تعطیلی عصرگاهی مغازه‌ها و پاساژها، تقاضایی از سوی مردم برای مراجعه به مراکز خرید وجود ندارد. هرجایی مجتمع تجاری بسته باشد، تقاضای خرید از آن قطع خواهد شد. با قطع شدن تقاضا از سوی مردم، ترددهای عبوری در سطح شهر نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

افزایش شدت تصادفات با کاهش ترافیک سطح شهر

رییس پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ترافیک سطح شهر مشهد در ساعات عصرگاهی و شب‌گاهی نسبت به هفته‌های قبل که این محدودیت وجود نداشته، ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است. برخی از معابر مشهد همانند بولوار احمدآباد که مطب‌ها و بیمارستان‌های مشهد در آن فعالیت دارند کاهش کمتری داشته اما در سایر معابر مشهد تقریبا شاهد کاهش ۵۰ درصدی ترددها بوده‌ایم.

دهنوی در پایان تاکید کرد: با وجود کاهش ترددها و ترافیک سطح شهر، شاهد افزایش سرعت خودروها و افزایش شدت تصادفات در هفته جاری بوده‌ایم. از رانندگان تقاضا دارم با کاهش ترافیک سطح شهر، نسبت به رعایت سرعت مطمئنه، قوانین ایمنی را حتما رعایت نمایند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.