رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اعلام این خبر که قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش مواجه شده است، گفت: با افزایش عرضه مسکن شاهد خروج بازار از رکود هستیم.

قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است/ خروج مسکن از رکود تحت تأثیر افزایش عرضه

«مصطفی قلی خسروی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت و گو با قدس آنلاین در رابطه با آخرین وضعیت بازار مسکن گفت: قیمت مسکن در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش مواجه شده است؛ پیش از این ما با تقاضای بالا در بازار مسکن مواجه بودیم اما در حال حاضر عرضه افزایش پیدا کرده است و همین برتری عرضه بر تقاضا موجبات کاهش قیمت ها را فراهم آورده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور افزود: در حال حاضر فروشنده زیاد شده است و به نسبت خریدار هم در بازار وجود دارد و شاهد افزایش تعداد معاملات در بازار مسکن هستیم و می‌توان گفت که بازار مسکن از رکود خارج شده است.

خسروی با تأکید بر این مسئله که مردم در درک شرایط بازار از مسؤولین جلو هستند و همین مسئله منجر به کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی همچون ارز و سکه شده است، گفت: با کاهشی شدن قیمت ارز شاهد افت قیمت مسکن نیز خواهیم بود و به کمک اصحاب رسانه در ادامه یافتن این روند کاهشی نیازمندیم. رصد وضعیت بازار مسکن حاکی است در صورت تداوم کاهش قیمت دلار و ماندگاری دلار روی قیمت متعادل، به‌طور حتم با ادامه افت قیمت‌ها در بازار مسکن روبرو خواهیم بود.

بنا بر گفته برخی مسئولان بخش مسکن، بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاهش قیمت مسکن آغاز شده است و این بازار در آینده نزدیک از رکود خارج شده و رونق می‌گیرد. قطعاً با روند کاهشی نرخ ارز، بازار مسکن نیز با شکست حباب قیمت‌ها مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.