مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آغاز محدودیت‌ فعالیت صنفی تاکنون ۲۷۷ متخلف در مناطق زیرپوشش این دانشگاه که این محدویت را رعایت نکرده بودند به مرجع قضایی معرفی شدند.

۲۷۷  متخلف بهداشتی اصناف خراسان رضوی به مرجع قضایی معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی افزود: در این مدت هشت هزار و ۶۱۵ فقره بازدید توسط تیمهای بهداشتی از مراکز خدماتی و صنفی این مناطق انجام شد که طی آن ۱۸۲ واحد تعطیل و ۲ هزار و ۶۶۸ کیلو گرم مواد غذایی غیر قابل عرضه نیز کشف و معدوم گردید.

وی با اشاره به مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و محدودیت‌های اعلام شده ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی شده و واحد صنفی وی نیز یک ماه پلمب خواهد شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا فقط با مشارکت و همکاری تک تک همشهریان محقق خواهد شد گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه ۲ فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت هستند.

وی این مشاغل را شامل پاساژها و مراکز خرید و فروش غیر از فروشگاههای مواد غذایی، آرایشگاههای مردانه، فروشگاههای لوازم آرایشی بهداشتی، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری و مشاوران املاک، مساجد، اماکن متبرکه و زیارتگاهها، فروشگاه‌های فرش و موکت، اسباب بازی فروشی و لوازم خانگی، شرکتها و موسسات، خدمات چاپ و فعالیتهای وابسته، آتلیه و عکاسی، آبمیوه فروشی، رستورانها و مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، سوهان پزی و سوهان فروشی، پرده فروشی، فروشگاههای مبل، کیف و کفش، لوازم تحریر و خرازی، قنادی و خشکبار، کادویی، تزیینات داخلی، خیاطی و فروش پوشاک و پارچه برشمرد.

حسنی افزود: ممنوعیت و محدودیت مشاغل گروههای سه و چهار شامل دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه، مدارس و مهدهای کودک، آموزشگاه ها، زبانسراها و کتابخانه ها، برگزاری هر گونه مراسم و آزمون حضوری، استخرهای سرپوشیده، شهربازی، مراکز تفریحی، آرایشگاههای زنانه و سالن های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه، قهوه خانه، چایخانه، مراکز عرضه دخانیات، باغ وحش، باشگاه ورزش های پر برخورد، موزه، باغ موزه، سینما، تئاتر و مراکز مشابه نیز کماکان به قوت خود باقی است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸۶ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۱ هزار و ۹۷۹ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۶۴ هزار و ۶۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

قرار است از روز شنبه یکم آذر ماه برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر و حضور یک سوم کارکنان در ادارات اعمال شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.