رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و جانشین دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با یکدیگر دیدار و بر لزوم همکاری بیش‌ از پیش این دو مجموعه علمی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی تأکید کردند.

دیدار رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و جانشین دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این دیدار با اشاره به اینکه سابقه همکاری میان دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بسیار درخشان است، اظهار کرد: یکی از ثمرات و ذخیره‌های ارزشمند این همکاری صمیمانه، تربیت دانشجویان و دانش‌آموختگان سوری در این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی همچنین بر تعمیق همکاری میان دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تاکید کرد.

دانشگاه رضوی در پذیرش دانشجویان بین‌المللی از ظرفیت خوبی برخوردار است
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی تبار، جانشین دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در بخش دیگر از این دیدار بابیان اینکه جایگاه دانشگاه علوم اسلامی رضوی به دلیل هم‌جواری با حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) از ارزش خاصی برخوردار است، گفت: پذیرش دانشجویان بین‌المللی از بین شیعیان اهل‌بیت(ع) در دانشگاه علوم اسلامی رضوی بسیار حائز اهمیت است چرا که شیعیان به لحاظ معنوی برای رسیدن به مقام والای علمی و معنوی، باید به حضرت امام رضا(ع) متصل شوند.
وی به استراتژی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در دوره جدید اشاره و بیان کرد: دانشجویان شیعه خارج از کشور بعد از پذیرش در ایران باید اوضاع کشور خود را مورد رصد قرار بدهند و ارتباط خود را با کشورشان حفظ کنند از همین رو با توجه به تجربه دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف می‌توان از ظرفیت‌های خوب این دانشگاه در راستای جذب دانش‌آموختگان دانشگاه اهل‌بیت(ع) در دوره دکتری بهره‌گیری کرد.
گفتنی است؛ تعدادی از دانشجویان سوری مقطع دکتری دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت‌های علمی و تبلیغی با مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) پرداختند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.