سومین کنگره بین‌المللی پرستاری با موضوع "راهبردهای پیشگیری از عفونت‌های مرتبط با مراقبت از بیماران کرونایی" با شرکت متخصصانی از ۱۱ کشور جهان در قالب ارتباط زنده ویدیوکنفرانس در مشهد آغاز شد.

آغاز کنگره بین‌المللی پرستاری در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، امیررضا صالح مقدم دبیر علمی کنگره بین المللی پرستاری گفت: رویداد علمی  کنگره پرستاری با همکاری مرکز کنترل عفونت بیمارستان‌های دانشگاهی ژنو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت سه روز و به صورت مجازی ادامه دارد.
او  افزود: در این کنگره سخنرانانی از ایران و کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، سوئیس، مالت، ترکیه، فنلاند، آلمان، دانمارک و بلژیک درباره آخرین دانش روز حوزه پزشکی در تخصص‌های مختلف سخنرانی خواهند کرد.
دبیر علمی کنگره بین المللی پرستاری ادامه داد: ۶ هزار و ۷۵۰ پرستار در این کنگره شرکت دارند و مطالب آن در قالب ۴۵ وبینار، میزگرد و سخنرانی توسط سخنرانان داخلی و خارجی ارائه می‌شود و ظرفیت هر میزگرد ۱۵۰ نفر است.
صالح مقدم بیان کرد: در این رویداد علمی شرکت کنندگان تازه‌ترین اطلاعات در مورد بیماری کووید ۱۹ و راه‌های پیشگیری و درمان آن و نیز سایر موارد مربوط به کنترل عفونت و مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.
او مهمترین محورهای مطالب ارائه شده در این کنگره را شامل بهداشت دست در اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها مانند کووید ۱۹، کنترل عفونت در تجمعات، الزامات ایمنی بیمار و کنترل عفونت در ارائه خدمات آزمایشگاهی و نمونه گیری، تجهیزات حفاظت فردی، ویروس‌های تنفسی نوظهور مانندکرونا، ضدعفونی و استریل کردن ونتیلاتورها و تجهیزات مرتبط تنفسی در بیماران کووید ۱۹ و رعایت دستورالعمل‌های کنترل عفونت در CPR عنوان کرد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.