رئیس اداره کل تعمیرات و نگهداری شهرداری مشهد گفت: حفاری‌های متعدد در خیابان آیت‌الله شیرازی تنها مربوط به قطار شهری و بازسازی بی‌ آر تی نیست بلکه به شرکت های خدماتی مربوط می‌شود.

حفاری‌های خیابان های اطراف حرم رضوی تنها مربوط به شهرداری نیست

به گزارش قدس آنلاین، بهنام خیاط  در خصوص گلایه مردم نسبت به حفاری های متعدد در خیابان آیت الله شیرازی و ترافیک ایجاد شده، موضوع ترافیک را رد کرد و افزود: در چند سال اخیر، با توجه به افزایش بارگذاری و تراکم ساختمان ها و هتل‌ها در این محور، شرکت های خدماتی آب، برق و ...، مجبور به اصلاح و گسترش شبکه ها شدند، زیرا خدماتی که به یک ساختمان ۵ طبقه ارائه می شود، خیلی بیشتر از ساختمان یک طبقه است.

رئیس اداره کل تعمیرات و نگهداری شهرداری مشهد با بیان اینکه این خیابان محل عبور تونل قطار شهری نیز است که باعث شده این شرکت هم در این خیابان حفاری انجام دهد، اظهار کرد: حفاری ها در زمان اجرای پروژه تاکنون، مشکل ترافیکی خاصی را ایجاد نکرده البته برخی مزاحمت ها اجتناب ناپذیر است. البته در این چند سال تلاش شده تا حفاری ها خللی در عبور و مرور مردم ایجاد نکند از جمله حفاری فعلی که در مسیر ویژه اتوبوس انجام شده است.

وی با بیان اینکه البته برخی مزاحمت ها اجتناب ناپذیر است که ما سعی می کنیم آن ها را در سریع ترین زمان رفع کنیم، اضافه کرد: بعد از حفاری فعلی و اتمام بهسازی خیابان شیرازی، پرونده حفاری ها بسته خواهد شد و تا ۵ سال اجازه هیچ گونه حفاری داده نخواهد شد.

خیاط با اشاره به اجرای طرح بزرگ بهسازی در خیابان آیت الله شیرازی، اظهار کرد: این طرح، شامل مقاوم سازی نهر نادری، بازسازی خط بی آر تی و پیاده‌روسازی می شود که مناقصه آن در حال برگزاری است و بعد از مشخص شدن پیمانکار به صورت سه شیفته اجرا خواهد شد و نهایتا تا سه ماه آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نهر نادری از محدوده چهارراه ابوطالب آغاز و تا محدوده حرم ادامه دارد، افزود: مسیر خیابان شیرازی کمترین اختلاف را تا سطح زمین دارد و با توجه به عبور اتوبوس های بی آر تی و لزوم جلوگیری از نشست خیابان، طرح مقاوم سازی نهر آغاز شده و تا حرم مطهر ادامه پیدا خواهد کرد. تاکنون ۳۰ درصد از مقاوم سازی در محور میدان شهدا تا چهارراه شهدا انجام شده و نهایتا تا ۱۰ روز آینده به اتمام می رسد. 

رئیس اداره کل تعمیرات و نگهداری شهرداری مشهد اظهار کرد: به منظور حذف حصارکشی‌ها و رضایت بیشتر کسبه، نرده های وسط خیابان آیت الله شیرازی جمع آوری خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.