رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: محدودیت ورود و خروج در شهر مقدس مشهد از ساعت ۱۰روز چهارشنبه ۲۸آبان ماه اجرایی خواهد شد.

اعمال محدودیت ورود و خروج به مشهد از ۲۸آبان /اعمال قانون و انتقال به پارکینگ در انتظار خودروهای متخلف

سرهنگ هادی امیدوار در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: محدودیت ورود و خروج در  شهر مقدس مشهد از ساعت ۱۰روز چهارشنبه ۲۸آذرماه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ یاد شده خروج پلاک های بومی و ورود پلاک های غیربومی به مشهد ممنوع خواهد بود،  تصریح کرد: در هفت نقطه ورودی  و خروجی به مشهد این محدودیت ها اجرا خواهد شد و برای سایر شهرستان های خراسان رضوی که ستاد ملی کرونا تعیین کرده باشد از روز شنبه این محدودیت ها اجرایی می شود.

امیدوار ادامه داد: جریمه خودروهای متخلف تا روز شنبه اول آذر ماه برای هربار تخلف ۵۰۰هزار تومان خواهد بود اما از اول آذر ماه برای خودروهای متخلف در مناطق قرمز جریمه یک میلیون تومانی لحاظ خواهد شد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی با بیان اینکه برای افرادی که در شهرک های صنعتی اطراف مشهد نیز فعالیت دارند تدبیری انجام شده که برای تردد مشکلی نداشته باشند،  نیز اظهار داشت: اگرچه تاکنون ستاد ملی کرونا برای شهرهایی نظیر گلبهار که روزانه ۱۰۰هزار تردد بین این شهر تا مشهد صورت می گیرد دستورالعملی برای عدم جریمه خودروها اعلام نکرده است و دوربین ها برای خودروهایی که در این مسیر تردد کنند جریمه ثبت خواهند کرد  ولی ما در صدد هستیم که این مساله را درجلسات استانی مورد بررسی و گلبهار و چناران را جزو محور شهر مقدس مشهد در نظر بگیریم.

وی افزود: طبق ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات خودرویی، خودروهایی که سقف جریمه آنها به یک میلیون تومان برسد در هر نقطه ای از کشور باید توقیف و به پارکینگ منتقل شوند از این رو با توجه به جریمه بالایی که در این طرح در نظرگرفته شده است در صورت ارتکاب تخلف خودروها اولا اعمال قانون شده  و سپس نیز توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

امیدوار با بیان اینکه در حالت طبیعی حدود ۵درصد پلاک های شهرمشهد غیربومی هستند که اغلب آنها در این شهر سکونت دارند که قبلا برای تعویض پلاک خود باید اقدام می کرده اند ، افزود: در هنگام اجرای محدودیت های قبلی نیز حدود ۸۱درصد خودروهایی که در محورهای استان تردد داشتند بومی و ۱۹درصد غیر بومی بودند که اغلب آنها به واسطه فعالیت در مشهد به ناچار در محورهای استان تردد داشتند به طوری که مثلا برخی از شرکت هایی که در مشهد نمایندگی دارند خودروهایی با پلاک تهران یا یک استان دیگر  را  برای انجام فعالیت های روزمره  در شهر مشهد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه از تمام توان خود برای اجرای قانون در محدودیت های جدید استفاده کرده و مسیرهای فرعی که ممکن است برخی افراد از آنها برای دور زدن محدودیت ها استفاده کنند را مسدود خواهیم کرد، تصریح کرد: به طور مثال جاده قدیم نیشابور به مشهد از مقابل میقات الرضا در امان آباد مسدود است و افراد به گمان باز بودن این مسیر از آن تردد نکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یزدان ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    اگر برای یک روز شهرستان کار داشتی تکلیف چیه