رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از برنامه‌ریزی برای احیاء و بهسازی مسیرهای تشرف به حرم منور رضوی خبر داد.

معابر اصلی تشرف به حرم منور رضوی بهسازی و احیاء می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمسعود ریاضی اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی با شتاب و قدرت خوبی پیش می‌رود و ظرف ۲۰ ماه ۱۱ تقاطع غیرهمسطح احداث شده که فراتر از انتظار بوده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات نقطه قوت تیم مدیریت شهری به شمار می‌رود افزود: اما اگر از جنبه‌های دیگر پا به پای این موضوع حرکت نکنیم همین نقطه قوت تبدیل به نقطه آسیب خواهد شد و به ما انتقاد می‌شود که چرا شما در مطالعت ترافیکی سایر بخش‌های آن را رها کرده و فقط به احداث معبر و تقاطع تمرکز کرده‌اید.

ریاضی تصریح کرد: طبیعی است که باید اقدامات ترافیکی هم زمان پیش رود و اتفاقاتی که می‌افتد شکل یک نهضت داشته باشد، وقتی می‌گوییم نهضت پیاده‌روسازی باید به طور مثال مردم بتوانند ۶ ماه بعد بخشی از اقدامات انجام شده را مردم به چشم ببینند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم امضا مناسبی پای عملیات عظیم عمرانی که اکنون در شهر شاهد آن هستیم باشد، ناچار هستیم که به پیاده رو سازی در زمان کوتاه باقی مانده توجه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: از این رو اولویت‌بندی کردیم که در زمان باقی مانده چه میزان از پیاده روها را می‌توان بهسازی کرد و در این راستا چهار محور مد نظر قرار داده شده است.

وی ادامه داد: تردیدی نیست محور اصلی شهر مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است اما بعد از گذشت ۱۲۰۰ سال هنوز معابر تشرف به حرم مطهر کامل نیست، برهمین اساس چهارمحور اصلی تشرف به حرم مطهر باید به عنوان اولویت باید به صورت آبرومند بهسازی و مناسب‌سازی شوند.

ریاضی گفت: در کنار مسیرهای تشرف به حرم مطهر بهسازی و مناسب سازی محورهای گردشگری مشهد مانند بولوار وکیل آباد و کوهسنگی و همچنین معابر با درخواست سفر زیاد مانند خیابان سناباد و خیابان خیام نیز مورد توجه قرارگیرد.

وی افزود: در نهضت پیاده‌روسازی سعی کردیم تا به مناطق هم توجه شود که خوشبختانه طی چند سال گذشته بهسازی پیاده‌روها به ویژه در مناطق کم برخوردار به شکلی مناسب اجرا شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.