معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نزدیک به ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات تاکنون به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در رسته گردشگری این استان پرداخت شده است.

پرداخت ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش گردشگری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدامین بابایی  افزود: این مبلغ مربوط به ۲۰۸ فقره پرونده با اشتغال چهار هزار و ۹۸۰ نفر است.
وی ادامه داد: در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در رسته گردشگری استان ۴۰۲ پرونده با اشتغال ۷ هزار و ۴۴۳ نفر و مبلغ درخواستی ۱۰۸ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان تشکیل شده است.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این رسته‌ها شامل دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی و همچنین مراکز مربوط به گردشگری شامل هتلها، هتل آپارتمانها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بومگردی، اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزها و زائرسراهاست.
بابایی افزود: در بخش دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی بیشترین تعداد پرونده به ترتیب مربوط به آژانس های هواپیمایی با ۴۶ فقره پرونده، خدمات اطلاع رسانی گردشگری با ۳۴ فقره و خدمات ایرانگردی وگردشگری با ۳۳ پرونده است.
وی اظهار کرد: در رسته مراکز مربوط به گردشگری هم هتلداری با ۷۵ مورد، هتل ۴۷ و شرکتهای خدمات نظافتی با ۲۵ مورد بیشترین تعداد پرونده را به خود اختصاص داده اند.

هم اکنون استان خراسان رضوی با بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست این بخش را در کشور داراست.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.