کارشناس مسوول اقتصادی دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی خروج یا قاچاق کالاهای اساسی با حجم زیاد را از مرزهای این استان رد کرد.

امکان قاچاق کالاهای اساسی از مرزهای خراسان رضوی اندک است

به گزارش قدس آنلاین، سعید سبزه محمدی افزود: مرزهای خراسان رضوی به طور کامل بسته است و مسیرهای غیررسمی از مرز وجود ندارد و کالاها باید از گمرکات، بازارچه یا منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خارج شوند که در این مکانها نیز دستگاه‌های متولی مستقر هستند.

وی  اظهار کرد: با این حال بعضی کالاها در کامیون‌های خروجی جاسازی می‌شود که در این زمینه اخیرا کشفیاتی شامل ۲۱ تن گوشت مرغ و ۱۰۰ هزار عدد داروی قاچاق در مرز دوغارون انجام گرفته است.

کارشناس مسوول اقتصادی دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: آنچه در خصوص خروج روغن خوراکی از مرز دوغارون گزارش و در رسانه‌ها منتشر شده بود، مربوط به ترانزیت روغن با برند ایرانی"سی گل" از مالزی به کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون بوده است.

سبزه محمدی اضافه کرد: هم اینک این برند ایرانی روغن در مالزی تولید می‌شود و از آنجا که برندهای روغن ایرانی در افغانستان فروش خوبی دارند، کشور مالزی محموله‌ای از این برند را  از طریق مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان ترانزیت کرده است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق به طول تقریبی دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان است و از شرق به طول حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی افغانستان دارد.

همچنین این استان پنج گمرک با نام های لطف‌آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در شهرستان تایباد واقع در مرز افغانستان و باجگیران در مرز با ترکمنستان دارد.  

از مجموع ۲۹ شهرستان استان خراسان رضوی هشت شهرستان شامل "قوچان، درگز، کلات، سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام، تایباد و خواف" واقع در نوار شرقی این استان با کشورهای ترکمنستان و افغانستان هم مرز هستند.

جمهوری ترکمنستان کشور همسایه با شهرستانهای "قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد" است و شهرستانهای "تربت‌جام، تایباد و خواف" نیز در جوار مرز افغانستان قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.