جرمی کوربین که پیشتر رهبر حزب کارگر انگلیس بوده و چندی پیش عضویتش در آن از بابت کم اهمیت شمردن یک گزارش حزب درباره یهودستیزی در حزب در زمان رهبری وی معلق شد، مجددا عضویتش برقرار شده است.

جرمی کوربین به حزب کارگر انگلیس بازگشت

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری رویترز، محرک اصلی معلق شدن کوربین در حزب کارگر بیانیه‌ای از جانب وی بود که در آن او نتایج کلی گزارش مذکور که از سوی کمیسیون برابری و حقوق بشر منتشر شد را رد کرده و گفته بود، این مشکل "به شکل چشمگیری به دلایل سیاسی از سوی مخالفان و رسانه‌ها مورد مبالغه قرار گرفته است."

کر استارمر، رهبر فعلی حزب کارگر تلاش داشته به شکل آرام از دوران کوربین و گرایش به چپ تندرو در ضمن تلاشهایش برای افزایش شانس حزب در انتخابات بعد از چهار شکست پی در پی انتخاباتی از سال ۲۰۱۰ فاصله بگیرد.

استارمر در توئیتر نوشت: می‌دانم که این یک روز دردناک دیگر برای جامعه یهودیان و آن دسته از اعضای حزب کارگر که به سختی برای مقابله با یهودستیزی جنگیده‌اند، است.

او ادامه داد: من شدیدا در عزمم برای تبدیل حزب کارگر به مکانی امن برای افراد یهودی قاطع هستم.

کوربین از تصمیم کمیته اجرایی ملی حزب کارگر برای بازگرداندنش به حزب بعد از سه هفته تعلیق استقبال کرده و گفت، اکنون تمرکز باید بر به چالش کشیدن دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از حزب محافظه‌کار باشد.

با این حال کمیته نمایندگان یهودی انگلیس به همراه شورای رهبران یهود در این کشور به همراه یک گروه دیگر از پذیرش مجدد کوربین به حزب کارگر در یک بیانیه مشترک انتقاد کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.