معاون بهره‌برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در انتهای هفته جاری در جاده میامی و قاسم‌آباد به منظور ارتقای سطح ایمنی، شبکه‌های توزیع برق تعمیر و بازسازی خواهند شد.

۴۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده توزیع برق مشهد بازسازی و تعمیر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین مشکینی، در خصوص برگزاری مانور سراسری تعمیر شبکه‌های فرسوده توزیع برق اظهار کرد: شرکت توانیر اخیرا بنا به ضرورت انجام تغییرات و اقدامات اصلاحی پیشگیرانه برای ارتقای پایداری شبکه در شرایط بحرانی و برای جلوگیری از بروز خدشه و وقفه در ارائه خدمات‌رسانی برق مشترکان، شهروندان و مراکز درمانی، اقدام به برگزاری مانورهای سراسری تعمیرات شبکه‌های توزیع برق در سطح کشور کرده که شرکت توزیع برق مشهد نیز این مانور را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: نخستین مانور شرکت توزیع برق مشهد در پنجشنبه و جمعه هفته جاری، یعنی ۲۹ و ۳۰ آبان ماه، برگزار خواهد شد. شرکت توزیع برق مشهد با توجه به اینکه شبکه توزیع برق از پایداری خوبی برخوردار است، در راستای مسئولیت اجتماعی خود در دو نقطه از مشهد اقدام به برگزای این مانور سراسری و تعمیر شبکه‌های فرسوده خواهد کرد.

معاونت بهره‌برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: در جاده میامی مشهد پرندگان این مناطق گاها به علت برخورد با شبکه‌های برق‌دار دچار حادثه می‌شوند که همکاران ما مشغول عایق‌کاری جامع و کامل شبکه فشار متوسط هوایی به منظور حفظ جان پرندگان و حذف خطاهای گذران خواهند شد. برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یک شبکه به طول ۲۰ کیلومتر توسط ۱۰ گروه در قالب ۵۰ نفر به همراه ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین بازسازی شود.

مشکینی عنوان کرد: در روز دوم مانور، مصادف با ۳۰ آبان ماه، در منطقه قاسم آباد، عملیات بازپیرایی اشجار در مجاورت شبکه و تاسیسات هوایی فشار متوسط به منظور ارتقای سطحی ایمنی و حفظ محیط زیست انجام خواهد شد. در این عملیات نیز شبکه‌ای به طول ۲۰ کیلومتر توسط ۱۰ گروه در قالب ۵۰ نفر و ۲۵ خودروی سبک و سنگین بازسازی و تعمیر خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری سراسری این مانور بیان کرد: افزایش قابل اطمینان شبکه، انجام کار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ محیط زیست، ارزیابی میزان آمادگی لجستیک، آشنایی پرسنل جهت کار در مناطق مختلف و افزایش تاب‌آوری شبکه، از اهداف برگزاری این مانور است.

معاونت بهره‌برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد: امیدواریم طی برگزاری این مانور بتوانیم دستورالعمل‌های شبکه را انجام داده و به نتایج مدنظرمان دست یابیم. کاهش وقفه‌های ناخواسته در شبکه فشار متوسط در شرایط نامتعارف، تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان، ارتقای سطح آمادگی و توانمندی لجستیک، استنتاج نقاط قابل بهبود و حفظ آمادگی کار در شرایط اضطراری و نامتعارف از نتایج مورد نظر شرکت توزیع برق در این مانور است.

مشکینی گفت: یکی از مزیت‌های این طرح این است که در حین برگزاری عملیات هیچ‌گونه خاموشی رخ نخواهد داد و بازسازی شبکه‌ها به صورت برق‌دار انجام خواهد شد. همچنین قرار شده که این مانور در پنجشنبه و جمعه پایانی هر ماه تا انتهای سال جاری در سراسر کشور برگزار شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.