دولت افغانستان فردا پنجشنبه را برای استقبال از سفر رسمی عمران خان نخست وزیر پاکستان به این کشور کابل پایتخت را تعطیل عمومی اعلام کرد و بدنبال آن مجلس نمایندگان نیز روند رای دهی به اعضای کابینه را به روز شنبه موکول کرد.

کابل برای استقبال از عمران خان تعطیل شد

قدس آنلاین: «بشیراحمد تینج» نامزد و سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان که امروز چهارشنبه برنامه های کاری خود را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس ارائه می‌کرد، گفت براساس دستور دفتر ریاست جمهوری فردا پنجشنبه کابل برای تأمین بهتر امنیت در راستای استقبال از نخست وزیر پاکستان تعطیل اعلام شده است.

مجلس افغانستان که قرار بود فردا پنجشنبه به ۱۰ نامزد وزیر کابینه دولت محمداشرف غنی رای اعتماد دهد با اعلام این خبر فردا را تعطیل و روند رأی دهی به وزیران پیشنهادی را به شنبه آینده موکول کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان قرار است فردا پنجشنبه به دعوت رسمی محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به کابل سفر کند و در این سفر با مقامات این کشور در باره مذاکرات صلح افغانستان و توسعه‌ همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کند.

یک هیأت تجاری پاکستان پیش از سفر نخست وزیر پاکستان به کابل سفر کرد و در این سفر با مقامات بلند پایه دولت افغانستان از جمله رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفته می شود این هیأت پاکستانی که ریاست آن را مشاور عمران خان نخست وزیر برعهده دارد در باره افزایش مبادلات کالاهای بازرگانی، ترانزیت اموال بازرگانی دو کشور بویژه انتقال کالاهای پاکستان از طریق افغانستان به کشورهای آسیای میانه بحث و گو می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.