خبرگزاری رویترز انگلیس مدعی شد آژانس انرژی اتمی اتمی در گزارشی به اعضای خود، تایید کرده که ایران فرآیند تزریق گازUF6 به سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2m در تاسیسات نطنز را آغاز کرده است.

ایران تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای IR-2m را آغاز کرده است

قدس آنلایان: این خبرگزاری نوشت آژانس اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه به کشورهای عضو ارائه داده و نسخه‌ای از آن امروز به دست رویترز رسیده، گفته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF6 به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-2m که اخیراََ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است».

جزئیات بیشتری از این گزارش هنوز منتشر نشده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش پیشین خود که چهارشنبه هفته پیش منتشر شد، ادعا کرده بود ایران نخستین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2m را تأسیسات هسته‌ای نظنز نصب کرده اما هنوز تزریق اورانیوم را انجام نداده است.

آژانس علاوه بر این گزارش داده بود که ایران کماکان به غنی‌سازی  در سطح ۴.۵ درصد ادامه می‌دهد که از سقف ۳.۶۷% تعیین‌شده در توافق هسته‌ای برجام بالاتر است.

این سازمان همچنین مدعی شد میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۴۴۳ کیلوگرم افزایش یافته است.

با این حال «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندی پیش  به «همکاری خوب» میان ایران و بازرسان این نهاد بین‌المللی در مسئله بازرسی از دو سایت در ایران اشاره کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.