دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از دو هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان بستری هستند و نزدیک ۴۰۰ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

بیش از ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، حمیدرضا رحیمی با اشاره به اینکه اوضاع خراسان رضوی به لحاظ میزان ابتلا بیماران کرونایی قرمز است و بیش از دو هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند، اظهار کرد: علاوه بر این بیماران زیادی به‌صورت سرپایی مراقبت‌های لازم را دریافت کردند و در حال حاضر در منزل خود قرنطینه هستند.

دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه متأسفانه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری عموم مردم موجب عود دوباره بیماری شده است، عنوان کرد: راهکار مقابله با کرونا در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه نیست بلکه در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی عموم مردم است.

وی با بیان اینکه رعایت ۴ اصل ساده بهداشت دست، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات موجب کنترل بیماری می‌شود، افزود: اگر بیماری در روند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی با کوتاهی از سوی مسئولان ذیربط روبرو شد به‌منظور افزایش سطح کیفی خدمات و رسیدگی به شکایات مردمی با سامانه پیامکی شکایات روابط عمومی به شماره ۳۰۰۰۲۱۹۱ در ارتباط باشند تا در اسرع وقت علت تخلف بررسی و موضوع مورد نگرانی حل شود.

رحیمی با بیان اینکه علاوه براین عموم مردم برای ارائه شکایات خود از مراکز بهداشتی و درمانی می‌توانند به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند تا مسئولان مربوطه سریعا به موضوع رسیدگی کنند، عنوان کرد: بررسی تخلف‌ها موجب ارائه بهتر و مفیدتر خدمات درمانی به بیماران سرپایی و بستری می‌شود که این موضوع تأثیر زیادی در کاهش آمار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا دارد.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.