وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم آزادراه‌های کشور به خصوص آزادراه‌های کلیدی و مسیرهای ترانزیتی و کریدوری از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

حجم آزادراه‌های کلیدی کشور در دولتیازدهم و دوازدهم دو برابر شده است

قدس آنلاین:  «محمد اسلامی» روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه ویدئوکنفرانسی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: طبق تدابیر دولت یازدهم و دوازدهم و اهمیتی که برای توسعه زیرساخت‌ها قائل است حجم، نوع و تعداد پروژه‌های عمرانی در سطح کشور به صورت گسترده فعال است و برای ارتقای شاخص زیرساخت‌های حمل و نقل گام‌های موثری برداشته شده است.

وی ادامه داد: حجم آزادراه‌های کشور به خصوص آزادراه‌های کلیدی و مسیرهای ترانزیتی و کریدوری تا پایان دولت بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت، یعنی از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه به حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید و در ماه‌های آینده نیز سایر پروژه‌های آزادراهی افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح آزادراه اصفهان به جنوب گفت: وقتی آزادراه به اصفهان می‌رسید برای ادامه راه به سمت جنوب و توزیع ترافیک در آن نقطه، کامیون‌ها و خودروهایی که عبور می‌کردند، حداقل یک ساعت و نیم در ترافیک می‌ماندند که با افتتاح این قطعه ۱۰۰ کیلومتری گره‌های ترافیکی، صرف وقت و مصرف سوخت اضافه از بین می‌رود.

اسلامی درباره افتتاح بزرگ‌راه‌ها نیز گفت: هر جا که ترافیک‌های ما در جاده‌ها از ۲۵۰ خودرو عبور کند باید باند دوم ایجاد کنیم و این نهضت در این دوره ‌برقرار شده است و برای گسترش بزرگراه‌ها که کاهش حوادث از پیامد آن است از ۱۲ هزار کیلومتر در دولت یازدهم امروز به ۱۸ هزار کیلومتر رسیده است.

وی افزود: امروز ۹۷ کیلومتر از جاده استان هرمزگان در نوار ساحلی و ۲۴ کیلومتر از جاده کرمان، بزرگراه‌های توسعه یافته است و چنانچه مانعی پیش نیاید تا پایان دولت دوازدهم ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه‌های کشور به ۲۰ هزار کیلومتر می‌رسد و پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

وزیر راه با اشاره به افتتاح ۱۰ فرودگاه درباره وضعیت فرودگاه‌های کشور، گفت: ظرفیت فرودگاه‌ها از در دولت تدبیر و امید از ۵۷ میلیون مسافر در سال به ۷۵ میلیون مسافر در سال رسیده است. طرح فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ظرفیت جابجایی کشور به ۱۰۰ میلیون خواهد رسید.

اسلامی افزود: در بحث فرودگاه‌ها نکته مهم این است که سیستم‌های ناوبری آسمان ایران را تقویت کردیم و ظرفیت ناوبری ارتقا یافته و در حال گسترش است.

وی اضافه کرد: حجم رودهای هوایی برای پروازهای عبوری حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است و قدرت پذیرش از ۹۰۰ فروند پرواز در روز به حدود ۱۸۰۰ فروند ارتقا یافته و به لحاظ ظرفیت پذیرش برای پروازهای داخلی و عبوری و این امر با توسعه زیرساخت فرودگاه‌ها، باند دوم، پارکینگ هواپیما، احداث ترمینال‌های بین المللی اتفاق افتاده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از تامین اعتبار برای توسعه بزرگراه ها در سواحل جنوبی گفت: نوار ساحلی از خوزستان تا سیستان و بلوچستانیک هزار و ۸۲۸ کیلومتر است و حدود یک هزار و ۳۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید به بزرگراه تبدیل شده است و بقیه آن حداکثر ۳۶ ماه دیگر به بزرگراه تبدیل می‌شود و در همین دولت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه نوار ساحلی جنوب به خصوص در قسمت شرقی منطقه مکران از وزیر راه و شهرسازی خواست اقدامات لازم برای توسعه بزرگراه در نوار ساحلی انجام دهد و در دولت دوازهم به پایان برسد و در غیر این صورت در ابتدای دولت آینده نهایی شود.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.