مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: شهرستان بردسکن با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه های معین های اقتصادی رتبه سوم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

 بردسکن در اجرای پروژه های معین های  اقتصادی رتبه سوم استان را دارد

به گزارش قدس آنلاین، مهندس مهدی تقوایی گفت: در سطح استان خراسان رضوی  ۱۷۱ معین اقتصادی فعال داریم که در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کرده اند که  دراین راستا هزار و ۲۶۰ تفاهم نامه سرمایه گذاری منعقد شده است که  ارزش  آن  ۲۶۰ هزار میلیارد تومان است و خوشبختانه تاکنون ۱۳ هزار میلیارد تومان آن  در قالب پروژه ۱۰۰ درصد به بهره برداری  رسیده است. وی بیان کرد: در شهرستان بردسکن ۲۵  تفاهم نامه  سرمایه گذاری به ارزش هزار و ۲۲ میلیارد تومان صورت گرفته است که  با تحقق این تعداد  تفاهم نامه زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نفر نیز فراهم می شود  که خوشبختانه بردسکن دراین حوزه یک شهرستان  فعال و پویایی است که  متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های معین های اقتصادی آن ۷۷ درصد است درصورتی که متوسط استان ۵۰ درصد است.  

مدیرکل دفتر جذب  و حمایت از سرمایه گذاری  استانداری خراسان رضوی  فرهنگ کار و کار آفرینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مصوبه ای در قالب کمیته تامین مالی  دراستان به تصویب رسیده است که  تسهیلات مورد نیاز تولید کنندگان  تامین شود. وی اظهارداشت: بانک ها باید از هر گونه رانت خواری و دلال بازی باید فرار کنند و اگر بانکی  تسهیلاتی را  پرداخت کند و در حوزه تولید هزینه نشود  درواقع یک نوع خیانت است.   وی بیان کرد: متاسفانه  فرهنگ کار و کار آفرینی درکشور مغفول باقی مانده است  و باید دراین حوزه اهتمام جدی  صورت بگیرد.   وی افزود: اگر امروز شاهد تورم درجامعه هستیم یکی از دلایل آن این است که تسهیلات پرداختی در چرخه تولید  هزینه نمی شود و این مهم خود  باعث تورم درجامعه می شود.

مهندس تقوایی گفت: امروز شرایط کشور طوری است که در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و آنچه که ما را می تواند پیروز میدان کند وفاق و همدلی است و نباید در شرایط سخت اقتصادی  برخی افراد اجناس مورد نیاز مردم را احتکار کنند و به چند برابر به فروش برسانند. وی افزود: امروز شلیک تیر دشمن  درحوزه اقتصادی است و می خواهد مردم را در فشار اقتصادی قرار دهدو برماست که  در حوزه ارتقاء فرهنگ اقتصادی گام هایی را برداریم که مستلزم کمک همه جانبه  مدیران  و مردم است. وی با بیان اینکه بردسکن در حوزه  کشاورزی، معادن و حتی صنعت از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است گفت:  برخی از مشکلات باید در خود شهرستان مرتفع شود و باید تدابیری اتخاذ شود که به  فرمانداران   تفویض  اختیار  شود تا  مشکلات شهرستان در زمان کوتاهی   پی گیری و مرتفع شود.   وی ایجاد پست برق ۱۳۲ کیلوولت انابد با هدف تامین برق مورد نیاز معادن را مورد اشاره قرار داد و گفت:  باید دراین رابطه فرماندار از شرکت  توزیع برق استان این مهم را مطالبه کند و با مشارکت معدنکاران این مهم به سرانجام برسد.    مهندس تقوایی افزود: سال گذشته  استان خراسان رضوی در حوزه صنعت  توانست  ۱۰ درصد افزایش مصرف برق را  داشته باشد و امروز درحوزه اشتغال و کار آفرینی نیاز است همه درکنارهم قرار بگیریم و مشکلات را یکی پس از دیگری  مرتفع کنیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.