شرکت هوآوی در تلاش است از شکست انتخاباتی ترامپ استفاده کرده، تحریم ها را علیه خود لغو کند.

تلاش هوآوی برای استفاده از شکست انتخاباتی ترامپ

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دونالد ترامپ و دولت او تحریک کنندگان اصلی Huawei Ban بودند که منجر به پایان عملیات ۵G شرکت چینی شده است. فشارهای دولت آمریکا باعث شده مقامات پادشاهی انگلستان نیز، نزدیکترین متحد ایالات متحده ، برنامه‌های ۵G را کنار گذاشته و تجهیزات هوآوی را تا سال ۲۰۲۷ به طور کامل کنار بگذارند.

اما اکنون که ترامپ در انتخابات به جو بایدن دموکرات باخته است ، هوآوی در تلاش است تا وضع موجود را به مانند گذشته بازگرداند. از طریق رسانه‌های انگلیسی ، مدیریت این شرکت بحث برانگیز، از مقامات پادشاهی درخواست کرد تا تصمیمات سیاسی خود را برای ممنوعیت این شرکت در زمینه ۵G را کنار بگذارند.



به گفته سخنگو هوآوی ، مقامات انگلیسی تأخیر سه ساله در عرضه شبکه های ۵G را پیش بینی می کنند که به گفته کارشناسان ، برای این کشور حدود ۱۸ میلیارد پوند هزینه خواهد داشت. این پیام پیش از یک کنوانسیون سیاسی مهم در مورد اجرای برنامه دولت بوریس جانسون ارسال شد و مقامات انگلیس هنوز به درخواست هوآوی پاسخ نداده اند.

پس از سه سال رکود متوالی در سال ۲۰۱۸ - ۲۰۲۰ ، به لطف استقرار فعال شبکه‌های نسل پنجم گوشی همراه در سراسر جهان محموله‌های جهانی گوشی‌های هوشمند در سال آینده افزایش می‌یابد.

طبق تحقیقات Digitimes ، تقاضا برای گوشی های هوشمند ۵G در پنج سال آینده تحت تأثیر تعداد روز افزون شبکه های ۵G و گسترش پوشش این شبکه افزایش شدیدی خواهد یافت، قیمت پایین برخی دستگاه های ۵G در گوشی های پایین رده و در بازارهای نوظهور نیز باعث افزایش فروش جهانی گوشی های هوشمند خواهد شد. به ترتیب در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱.۵ میلیارد عدد و در سال ۲۰۲۵ به ۱.۷ میلیارد دستگاه خواهد رسید.

در سال ۲۰۲۱ ، سامسونگ الکترونیک و اپل می توانند دو مقام برتر را کسب کنند و پس از آنها Oppo ، Vivo و Xiaomi قرار خواهند گرفت. China’s Transsion که گوشی های سطح ابتدایی خود را با مارک های Tecno ، Itel و Infinix در آفریقا و آسیای جنوبی می‌فروشد به احتمال قوی در رده ششم قرار خواهد گرفت و به دلیل تحریم های تجاری آمریکا ، Digitimes انتظار دارد هوآوی به جایگاه هفتم نیز سقوط کند.



علاوه بر این ، Digitimes Research همچنین انتظار دارد محموله های جهانی گوشی های ۵G در سال ۲۰۲۰ از ۲۰۰ میلیون دستگاه فراتر رود و رشد به بیش از ۱.۲۲ میلیارد عدد در سال ۲۰۲۵ برسد.

در چند وقت اخیر ، گزارش هایی از شرکت هایی منتشر شده مانند AMD ، Intel ، Sony و غیره که مجوز تأمین تراشه های هوآوی را کسب کرده اند. با این حال ، برخی از این مجوزها دارای بندها و برخی محدودیت ها هستند. اخیراً نیز گزارش هایی مبنی بر اخذ مجوز کوالکام برای تهیه تراشه های هوآوی منتشر شده است، با این حال آخرین گزارش ها نشان می دهد که مجوز کوالکام نیز دارای یک بند بوده که محدودیت‌هایی را نیز به وجود آورده است و هوآوی در تلاش برای رفع این محدودیت‌ها و تحریم‌ها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.