رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: میزان موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری همه گیر کرونا در شهرستانهای تحت پوشش این دانشگاه یعنی گناباد و بجستان طی ۵۰ روز اخیر ۶۰ درصد افزایش یافت.

میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا در گناباد و بجستان افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی افزود: تعداد موارد فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در گناباد و بجستان از ابتدای شیوع تا ۵۰ روز گذشته کمتر از ۱۰۰ نفر بود و  این میزان،  ۵۰ روز قبل به بیش از ۱۶۰ نفر افزایش یافته است که حدود ۳۰ درصد این تعداد، بیمارانی بودند که به دلیل امکانات خوب درمانی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی از سایر شهرهای اطراف گناباد و بجستان به گناباد مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ۲۳ درصد از مجموع فوتیهای ناشی از کرونا در گناباد مربوط به شهرهای اطراف است و افزون بر ۵۰ درصد از تختهای بستری و از جمله مربوط به بیماران بدحال مربوط به این دسته از بیماران است و علاوه بر این، مساله مسن بودن جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان از دلایل دیگر افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در این مناطق است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بومی نبودن دلیل بر پذیرش نکردن این دسته از بیماران نیست و به همه بیماران مراجعه کننده خدمات ارایه می شود.

باذلی افزود: وضعیت شهرستانهای گناباد و بجستان مانند بخش اعظم نقاط کشور از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بحرانی است و با اقدامات دولت و از جمله اجرای طرح محدودیتهای کرونایی طی چند روز گذشته انتظار می رود روند افزایشی ابتلا و فوت طی ۱۰ روز آینده کاهش یابد و بعد از آن شاهد روند نزولی این میزان باشیم.

وی با اشاره به این که تعداد موارد ابتلا و فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در گناباد و بجستان از سایر نقاط کشور کمتر است ادامه داد: ۳.۴ درصد از مبتلایان این بیماری در این شهرستانها طی چند ماه گذشته فوت کردند که این میزان در سطح کشور ۵.۵ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تاکنون در مجموع، چهار هزار و ۶۲۳ بیمار با آزمایش مثبت کرونا در گناباد و بجستان ثبت شده است و روزانه به طور متوسط ۱۲۰ نفر به این میزان افزوده می شود.

باذلی با اشاره به این که ۴۳۲ نفر از پرسنل و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند افزود: این مساله بار مضاعفی را بر ارایه خدمات به بیماران کرونایی به این دانشگاه تحمیل می کند چون هر یک از این افراد باید مدتی را صرف قرنطینه و درمان خود کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود تختهای بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای بستری و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بیمارستان دوم در بیدخت گناباد در حال آماده سازی است و هفته آینده به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از آن ۶۰ تخت به مجموع تختهای بستری بیماران کرونایی در این شهرستان افزوده می شود و همچنین زیرزمین بیمارستان علامه بهلول گنابادی هم در حال تجهیز است و به این ظرفیت افزوده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: باید تصمیمهای قاطع و لازم الاجرا در ستاد مقابله با کرونا در گناباد اتخاذ شود و زنجیره انتقال این بیماری جز با همراهی و مشارکت مردم در رعایت موازین بهداشتی  و پیشگیرانه قطع نمی شود.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.