رییس انجمن چشم‌پزشکی خراسان گفت: پزشکان متخصص چشم در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی همزمان با تشدید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از روز نخست آذر ماه آتی ارائه خدمات جراحی غیرضروری و زیبایی مرتبط با چشم را متوقف می‌کنند.

ارائه خدمات غیرضروری چشم‌پزشکی در استانهای خراسان متوقف شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا صداقت افزود: بر همین اساس مراکز جراحی خصوصی چشم‌پزشکی در مشهد شامل کلینیکهای "نوید دیدگان، آفتاب، نورآفرین و گهربار" و همچنین بیمارستان بینا در این کلانشهر از روز شنبه آتی اول آذر ماه خدمات غیرضروری را ارئه نخواهند داد.

وی ادامه داد: این اقدام شامل پرهیز از ارائه خدمات غیرفوریتی مانند "رفع عیوب انکساری، بلفاروپلاستی یا ترمیم افتادگی پلک چشم و نیز کاتاراکت یا آب مروارید" به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.
رییس انجمن چشم‌پزشکی خراسان گفت: غیر از این موارد که فاقد فوریت هستند، ارائه خدمات اورژانس چشم‌پزشکی با رعایت همه موازین پیشگیرانه بهداشتی و احتیاطهای لازم مطابق روال قبلی در مراکز تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس همه دست‌اندرکاران حوزه چشم‌پزشکی، موارد ضروری معاینه بیماران را با رعایت تمام موازین احتیاطهای لازم از جمله استفاده از ماسک بهداشتی صورت، شیلد سر، دستکش، شستشوی مکرر دستها انجام می‌دهند.

دکتر صداقت همچنین اظهارداشت: توقف عملهای جراحی غیرضروری از سوی متخصصان چشم‌پزشک با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حالی است که این طیف از متخصصان پزشکی هیچگونه منع قانونی برای ارائه خدمات ندارند ولی آن را برای کمک به اجرای هرچه موثرتر اقدامات پیشگیرانه لازم می‌دانند.

وی گفت: وی افزود: همچنین چشم‌پزشکان در مواردی که امکان آن وجود دارد، توصیه‌های پزشکی خود را به بیماران در قالب تماس و گفتگوی تلفنی و یا با استفاده از امکانات فضای مجازی انجام داده و بطور جد برای پیشگیری از انتقال ویروس بیماری همه‌گیر، از هر اقدامی برای عملهای جراحی غیرضروری پرهیز می‌کنند.

۱۷۴ پزشک متخصص در "انجمن چشم‌پزشکی خراسان" عضویت دارد. ۱۵۳ نفر از این پزشکان در محدوده خراسان رضوی و بقیه در حوزه جغرافیایی استانهای خراسان شمالی و جنوبی فعالیت می‌کنند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۰۱ هزار و ۸۹۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۷۲ هزار و ۹۴۱ نفر را در کشورمان گرفته است.  همچنین تاکنون ۵۷۶ هزار و ۹۸۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۵۶ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۲۶ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۷۷۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۳۹ میلیون و ۴۳ هزار و ۲۹۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۱ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۲۸۰ بیمار کووید ۱۹ و ۲۵۴ هزار و ۴۶۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه چهاردهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.