سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز دوشنبه هفته آینده (سوم آذرماه) در مسکو درباره برجام و قره باغ کوهستانی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

مسکو: ظریف و لاوروف دوشنبه درباره برجام و قره‌باغ گفت‌وگو می‌کنند

قدس آنلاین:   «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که «محمد جواد ظریف» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه ایران و روسیه در تاریخ ۲۳ نوامبر (دوشنبه سوم آذرماه) در «مسکو» با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، زاخاروو در کنفرانس خبری خود ضمن اعلام خبر دیدار آتی لاوروف با ظریف و «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق گفت که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه قصد دارند در خصوص موضوعات مهمی چون برجام و قره باغ کوهستانی گفت‌وگو کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت که این چهارمین سفر ظریف به مسکو در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

وی سپس درباره محور گفت‌وگوهای ظریف و لاوروف گفت: «قرار بر آن شده است که تبادل  نظراتی درباره شماری از موضوعات مهم بین‌المللی از جمله اوضاع منطقه قره باغ، وضعیت برجام، وضعیت سوریه، افغانستان و دیگر موضوعات صورت گیرد».

زاخارووا همچنین ادامه داد که لاوروف و ظریف قصد دارند موضوعات دوجانبه از جمله مؤلفه‌های تجاری و اقتصادی در زمینه اجرای پروژه‌های کلیدی مشترک در زمینه انرژی، حمل و نقل، چشم‌انداز ایجاد روابط فرهنگی و بشردوستانه را مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد که لاوروف همچنین قصد دارد در تاریخ ۲۵ نوامبر (جمعه پنجم آذرماه) با فؤاد حسین که در سفری دو روزه در مسکو حضور خواهد داشت، دیدار و گفت‌وگو کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: «در مذاکرات ۲۵ نوامبر میان لاوروف و همتای عراقی وی، طرفین درباره موضوعات منطقه‌ای و جهان و به ویژه وضعیت سوریه، توافقات صلح خاورمیانه (غرب آسیا میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس) و اوضاع یمن گفت‌وگو خواهند کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.