مدیرمرکزقرآن کریم آستان قدس رضوی از آغاز ثبت نام در نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) خبر داد.

آغاز ثبت نام طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین میریان مدیرمرکزقرآن کریم آستان قدس رضوی اظهار کرد: نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا دربستر فضای مجازی ازآذر ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز می شود.

مدیرمرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی هدف از برگزاری طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) را تربیت نسلی آگاه از اسلام ناب محمدی با تبیین وتفهیم روشنگری خود قرآن از دشمنان اسلام برشمرد.

وی افزود: طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با همکاری معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج، سازمان دارالقرآن کریم، شبکه قرآن و معارف سیما، اداره کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش، رادیو قرآن، خبرگزاری‌های ایکنا و فارس و همچنین مؤسسات قرآنی در سراسرکشور برگزار خواهد شد.

میریان ادامه داد: به دلیل اینکه دراین دوره از لحاظ فضای فیزیکی محدودیتی وجود ندارد و فعالیت ها در بستر فضای مجازی انجام می گیرد از همین رو ثبت‌نام نیز به صورت ملی در سراسر کشور انجام خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: کتب آموزشی مربوط به این دوره مهیا شده و همچنین سامانه مجازی طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) نیز از طریق پایگاه اینترنتی آن فعال شده است.

میریان با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح برای پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال امکان دارد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح در استان های مختلف با کمک مؤسسات قرآنی به صورت منطقه‌ای خواهد بود. در آغاز اجرای این طرح، یک دوره یک و نیم ماهه پیش نیاز جهت سطح بندی برای مخاطبانی که ثبت‌نام کرده‌اند انجام می شود و عزیزان نوجوان براساس یکی از سبک‌های چهارگانه تقلید در قرائت قرآن، آموزش مقدماتی را کسب خواهندکرد، پس از اینکه آزمون دوره پیش نیاز اجرا شد، براساس کارشناسی‌های صورت گرفته در ستاد طرح ملی تلاوت، برگزیده گان برای ورود به دوره اصلی طرح انتخاب خواهند شد.

میریان با بیان این موضوع که تدوین طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در قالب دوره‌های دو ساله انجام شده است گفت: طبق سیاست های از پیش تعیین شده، اولین مرحله از نهمین دوره طرح ملی تلاوت ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و دوره پیش‌نیازجهت سطح بندی ازآذر ماه سال جاری شروع خواهدشد و نتایج آن، دی ماه اعلام خواهد شد و بر این اساس دوره دوساله از بهمن ماه شروع به کار خواهدکرد.

مدیرمرکزقرآن کریم آستان قدس رضوی اظهار کرد: سال پیش و در آخرین نوبت اجرای طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) تعداد ۱۰۰۰ نفر از ۷ استان کشور ثبت نام کردند که از این تعداد پانصد نفر به دوره دو ساله راه پیدا کردند و هم اکنون روزهای پایانی نیم سال اول ابتدایی آموزش آنهاست. طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در ۶ سال برنامه ریزی شده وبه دوره‌های مقدماتی، پیشرفته و عالی تقسیم شده است، درهرسال، سه ترم ۴ ماهه آموزشی، اجرا می‌ گردد، با هفت کتابی که برای دوسال اول این طرح تعریف شده نوجوانان بر اساس سبک تلاوت منتخب شده آموزش خواهند دید.

میریان گفت: سه بخش اصلی موضوعات آموزشی مطرح شده طرح، حفظ، مفاهیم وتلاوت می باشدو با هدف انس هرچه بیشتر با قرآن و تربیت قرآنی قاریان با استعداد اجرا می‌شود، مخاطبان این طرح درپایان قاریانی می شوند که به دلیل انس با قرآن، حافظ قرآن هستند و برای اینکه تلاوتشان اثرگذار باشد با مفاهیم و تفسیر آیات قرآن نیزآشنا می شوند. چهارمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت نیز به استان‌ها ابلاغ شده است و روند اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد، اگردر ماه مبارک رمضان سال آینده مشکلی درخصوص شیوع کرونا نباشد منتخبین این رقابت‌ها به محافل قرآنی کشورهای اسلامی اعزام می گردند.

لازم بذکر است علاقه‌مندان به شرکت دراین طرح می‌توانند تا پایان آبان‌ماه سال جاری از طریق سایت melitelavat.ir ثبت‌نام نمایند.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.