سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که وضعیت ذخایر خون در کشور قابل قبول اما ناپایدار است از مردم درخواست کرد که تخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش دهند.

 ذخایر خونی کشور قابل قبول اما ناپایدار است/ لزوم گزارش‌دهی تخلفات کرونایی به سامانه ۱۹۰

قدس آنلاین؛ دکتر سیما سادات لاری گفت: وضعیت ذخایر خون در کشور قابل قبول اما ناپایدار است و با کمبود متناوب و نگران‌کننده گزارش شده است؛ از مردم عزیز می‌خواهیم در ماه‌های باقیمانده سال، به صورت مستمر و در بازه‌های زمانی مختلف، برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کنند و از اهدای خون تنها در یک بازه زمانی، خودداری کنند.

وی افزود: تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون کشور رعایت می‌شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در اهدای خون و پلاسما، استریل و یکبار مصرف هستند. متأسفانه با شیوع ویروس کرونا، میزان اهدای خون کاهش یافته است و این در حالی است که ویروس کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود و با اهدای یک واحد خون، می‌توان جان سه نفر را نجات داد.

لاری با بیان این‌که از هموطنان می‌خواهیم در صورت داشتن شرایط اهدای خون، به صورت مستمر در هفته‌ها و ماه‌های آینده خون اهدا کنند، تصریح کرد: هر فرد، حداقل تا سه ماه بعد از اهدای خون، قادر به اهدای خون نیست و بهتر است نوبت اهدای خون به صورت اینترنتی از سایت nobatdehi.ibto.ir گرفته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه گزارش‌دهی تخلفات در اجرای محدودیت‌های کرونایی تأکید کرد: مردم تخلفات در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش دهند. سامانه‌هایی در حال طراحی است تا هموطنان بتوانند عکس یا فیلمی که از موارد تخلف می‌گیرند را نیز بارگذاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.