رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: با توجه به اینکه تاکنون فهرستی از تاکسی های اینترنتی دراختیار ما قرار داده نشده و قابل تمیزدادن با خودروهای سواری معمولی نیستند در صورت تردد پس از ساعت ۲۱ جریمه خواهند شد. اما تاکسی‌های تلفنی شناسایی شده و مشکلی برای عبورو مرور ندارند.

خودروهایی که پس از ساعت ۲۱ مجاز به تردد هستند کدامند؟ / تاکسی های اینترنتی جریمه خواهند شد

سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: به جز خودروهای امدادی مانند اورژانس و آتش نشانی و...و نیز خودروهای انتظامی، به برخی دیگر از خوروها نیز می توانند پس از ساعت ۹ شب در سطح شهر تردد کنند. اما عبورومرور برای اکثر خودروها غیرقانونی بوده و متخلفان با جریمه روبرو خواهند شد.   

وی بیان داشت: فعالیت تاکسی هایی که زیر نظر سازمان تاکسیرانی کار می کنند بلامانع است. همچنین جلسات و مصوباتی در گذشته در فرمانداری ها صورت گرفته بود و طی آن اتومبیل هایی که در تاکسی تلفنی فعالیت می کنند شناسایی شده اند و به همین دلیل آنها مشمول طرح ممنوعیت در تردد، پس از ساعت ۲۱ نشده و جریمه نخواهند شد.

وی ادامه داد: اما تاکسی های اینترنتی با توجه به اینکه اقدامی برای شناسایی آنها نشده است و فهرستی در این خصوص در اختیارمان قرار داده نشده، قابل شناسایی نیستند. این موضوع باید از طریق استانداری، فرماندری و شهرداری پیگیری شود تا تاکسی های اینترنتی شناسایی شوند. لذا تااطلاع ثانوی در صورت تردد مشمول جریمه خواهند بود.

دهنوی درخصوص تردد خودروهای حمل و نقل عمومی نیز بیان داشت: به رغم اینکه در مورد فعالیت برخی از خودروهای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ و مینی بوس و ون‌های بخش خصوصی هنوز تصمیم گیری صورت نگرفته است و قرار است به زودی تعیین تکلیف شوند اما بعید می دانم که برای تردد آنها ممنوعیتی درنظر گرفته شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تاکید کرد: پس از ساعت ۲۱ شب به بعد تنها خودروهایی مجاز به تردد در سطح شهر هستند که مجوز آنها صادر شده باشند. به غیراز این گروه تمامی خودروهای دیگر جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: دوربین های ترافیکی نصب شده در معابر شهر این قابلیت را دارند که شماره پلاک ماشین عبوری را برداشت کرده و با لیست خودروهای مجاز تطبیق دهد. به عنوان مثال اگر خودروی تاکسی تلفنی از روبروی دوربین عبور کند، سیستم با برداشت پلاک او متوجه می شود که این اتوموبیل جزء خودروهای مجاز بوده و جریمه ای برای او اعمال نمی شود.

وی درپاسخ به این سوال که وضعیت کارکنان برخی از مشاغل که الزام به حضور آنها در محل کار پس از ساعت ۲۱ وجود دارد چگونه است، گفت: در خصوص این مشاغل بویژه رسانه هایی مانند صداوسیما و نشریات مکتوب، جلسه ای برگزار و تصمیم گرفته شده است که در ابتدا مدیران این مشاغل حتی الامکان به گونه ای برنامه ریزی نمایند که شیف کارکنان خود قبل از ساعت ۲۱ به پایان برسد و یا اگر الزام به حضور نیروها هست شیفت به گونه باشد که تا ۴ صبح ادامه داشته باشد.

وی افزود: اما در خصوص آندسته از افراد شاغل در این گروه ها که به ناچار باید پس از ساعت ۹ شب محل کار را ترک کرده و به منازل خود بروند به دستگاه های مرتبط اعلام شده است که مشخصات این افراد را به کارگروه ارسال نمایند تا بتوان آنها را درلیست مجاز قرار داد.

دهنوی در پایان از ساکنین استان خراسان رضوی که شهرهای آنها در روزهای آتی با محدودیت های تردد خودرو روبرو خواهد بود درخواست نمود که بیش از پیش با پلیس همکاری داشته و ادامه داد: امیدوارم با همراهی ای که شهروندان و هم استانی های عزیز با این طرح انجام خواهند داد، بتوانیم شاهد کاهش شیوع کرونا و درگذشت همشهری هایمان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.