عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تخریب خانه یک خانواده بندرعباسی اعلام کرد که احتمال دارد شهردار بندرعباس به دلیل فشار افکار عمومی استعفاء دهد.

نماینده مجلس: احتمال دارد شهردار بندرعباس به دلیل فشار افکار عمومی استعفاء دهد

به گزارش قدس آنلاین، سمیه رفیعی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی که برای بررسی پیگیری روند ممنوعیت صید ترال به بندرعباس سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تخریب خانه یک خانواده بندرعباسی می‌گوید که به دلیل فشار افکار عمومی احتمال دارد که شهردار بندرعباس تا ساعاتی دیگر استعفا می‌دهد.

وی به جزئیات این سفر پرداخت برای ممنوعیت صید ترال، گفت که رئیسی نماینده مردم میناب و رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: برای توقف صد ترال از اسکله‌های سیریک و کوهستک بازدید کرده‌ایم. در اسکله سیریک با ترال‌دارای بومی منطقه صحبت کرده‌ایم و آنان ایرادات داشته و سرمایه‌گذاری هایی صورت داده و نگرانی سرمایه‌گذارهای خود بودند.

رفیعی با تاکید بر اینکه ترال‌داران اسکله سیریک نسبت به سیاست‌های غلط شیلات معترض بودند، گفت: این ترال‌داران صیادان قدیمی بودند که لِنج‌ها را فروختند و کشتی های فانوس گرفتند. صیادان بومی در اسکله کوهستک از توقف صید ترال ابراز خرسندی داشتند.

وی افزود: به اذعان صیادان بومی اسکله کوهستک، نزدیک به 4 الی 5 سال است که در تور آنها صید چندانی ندارند و درآمدهای آنان به این علت کاهش یافته است.

این نماینده مجلس گفت: صیادان بومی و سنتی منطقه از این مسئله خوشحال و دنبال این مسئله هستند و ترال‌داران نیز تقریبا متقاعد شدند که اگر این روش را ادامه دهند دیگر چیزی برای آنان در دریا برای شکار باقی نمی‌ماند.

رفیعی خاطرنشان کرد: ما در استانداری تهران درباره این موضوع جلساتی خواهیم داشت. مافیای صیدی که اصل مشکل ترال در دریاهای جنوبی ایران هستند جلوی درب استانداری تجمع کردند و با شعارهای اشتباه سعی دارند که جلسات تخصصی را بهم بزنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.