رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد مصوبات ستاد کرونای شهرستان بردسکن اجرایی نمی شود.

گلایه رئیس مرکز بهداشت بردسکن از اجرا نشدن مصوبات ستاد کرونا

علی نوری

به گزارش قدس آنلاین، مهندس حسین امامیان گفت: متاسفانه برخی از شوراهای اسلامی و دهیاران و حوزه ادارات و بانک ها  مصوبات ستاد کرونای شهرستان را اجرا نمی کنند  و اگر بخواهیم  این طور عمل کنیم وضعیت شهرستان ازاین که است بدتر می شود.   وی عنوان کرد: علی رغم تذکرات لازم متاسفانه شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها  برگزاری مجالس عروسی و یا عزا را به شهرستان اعلام نمی کنند و  متاسفانه کسی پشتیبان حوزه بهداشت و درمان شهرستان نیست.  

رئیس مرکز بهداشت بردسکن  اظهارداشت: وقتی از ۸۰ نمونه تست انجام گرفته  ۷۸ مورد آن مثبت است و طی ۲۰ روز گذشته تعداد بیماران بستری شده کرونایی بین ۶۰ تا ۷۸ نفر بوده اند و تنها در  ۲۷ روز گذشته  ۴۰ مورد فوتی داشته ایم  و حتی دریک روز ۷ فوتی ثبت شده است همه بیانگر این است  که شهرستان  شرایط خوبی ندارد. وی گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت  سردخانه بهشت رضا  از شهرداری می خواهیم نسبت به تجهیز سردخانه بهشت زهرا نیز اقدام کند تا جنازه ها روی زمین باقی نماند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مجمع خیرین سلامت و پویش مردمی مبارزه با کرونا گفت: الحمدالله با اطلاع رسانی هایی که صورت گرفته است ۹۰ درصد مردم  از ماسک استفاده می کنند و از آن  طرف می طلبد دورهمی خانوادگی برگزار نشود. وی وجود گل های زعفران را منبع آلوده به ویروس کرونا دانست و گفت: حداقل هرشب یک تن گل زعفران وارد شهرستان می شود و برای پاک کردن در محله های مختلف توزیع می شود که متاسفانه یکی از محله های بردسکن  به خاطر پاک کردن گل  مبتلا به کرونا شده اند.  

امامیان افزود:  اکثر گل های توزیع شده از شهرستان های قرمز و بحرانی استان وارد شهرستان می شود  و بنا به گفته وزیر بهداشت  قدرت بیماری ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است و حالت وحشی به خود گرفته است. وی بیان کرد: در بازدیدهایی که  از بانک ها صورت گرفته است متاسفانه برخی از بانک ها به هیچ عنوان رعایت نمی کنند و امروز شاهد آن هستیم که  اکثر کارمندان بانک ها هم مبتلا به کرونا شده اند.   وی افزود:  در بحث ویروس کرونا باید رودربایستی ها را کنار گذاشت و بدون تعارف با متخلفین برخورد شود  نه اینکه  اخیرا یک واحد  رستوران، دو گیم نت و ۵ واحد صنفی آرایشگاه زنانه را به خاطر تخلفات کرونایی پلمپ  شده است ولی می بینیم  متصدیان این واحدها به دنبال رفع پلمپ و تعدادی از آنها نیز مجددا فعالیت خود را آغاز کرده اند.  

وی گفت: تعطیلی روز بازارها و آرامستان ها خاص شهر بردسکن نیست  بلکه در تمامی نقاط روستایی شهرستان باید این مهم اجرا شود نه اینکه هنوز دربرخی از روستاها مجالس عروسی و یا ختم اموات برگزار می شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.