سرورهادیان‌:فیلم کوتاه" بی دادگاه" به کارگردانی علی جعفری و نویسندگی محمدرضا جعفری به نخستین جشنواره کشف استعداد راه یافت.

هدفم افتخار آفرینی برای شهرم است

 فیلم کوتاه "بی دادگاه" به کارگردانی علی جعفری و نویسندگی محمدرضا جعفری و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر مشهد به بخش اصلی جشنواره فیلم کوتاه کشف استعداد راه یافته است.

حضور در جشنواره های ملی و بین المللی
"علی جعفری"، متولد ۱۳۷۱ درمشهد ولیسانس مهندسی عمران است او همچنین فارغ التحصیل رشته فیلمسازی و فیلمنامه نویسی از انجمن سینمای جوان مشهد است .
وی درباره ورودش به سینمادر گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: ازسال ۹۳ ساخت فیلم کوتاه را آغاز کردم و تاکنون فیلم های کوتاهی چون "مرگ زندگی" ،"نیاز"، "دو قدم مانده تا"،"حس کشنده" ،"بی دادگاه" را ساخته ام .
وی که در رزومه هنری خویش شرکت و درخشش آثارش را در جشنواره های مختلفی در کشورهای استرالیا ،ایتالیا ،اسپانیا، آمریکا، انگلستان ،هنگ کنگ و .... را دارد، درباره آخرین ساخته اش می گوید : ساخت فیلم " بی دادگاه " در پایان سال گذشته انجام شد و خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از این فیلم شده است و تاکنون درپنج جشنواره خارجی در کشورهای ترکیه ،امریکا،انگلستان ،ایتالیا و استرالیا منتخب شده است و همچنین در جشنواره های داخلی چون جشنواره های پاک کن ،هنرو روان و کشف استعداد نیز انتخاب شده است ‌.
افتخار آفرینی برای مشهد
این فیلمساز جوان‌شهرمان درباره جشنواره کشف استعدادها بیان می دارد :این جشنواره ،جشنواره پرباری است و همه تلاشم اینست که بتوانم برای انجمن مشهد افتخار آفرینی داشته باشد .
وی خاطر نشان می سازد:خوشبختانه در حال حاضر انجمن سینمای جوان مشهد بسیار پویا عمل می کند وبودجه و حمایت های ویژه ای را در جهت فعالیت علاقمندان تخصیص داده است .
این فیلمساز درباره دیده شدن فیلم کوتاه در بین علاقمندان به فیلمسازی اظهار می دارد: انجمن یکسالی است برنامه خوبی برلی دیده شدن فیلم کوتاه برنامه ریزی و اجرا کرده است . هرهفته فیلم های کوتاه بچه های انجمن در داخل سینمای ویلاژ توریست اکران گذاشته می شد و همین کار سبب ترغیب فیلمسازان جوان می شد .
اکران فیلم های کوتاه
وی تصریح می کند: در حال حاضر اکران فیلم کوتا در سینمای هویزه انجام می شد که فعلا بدلیل کرونا اکران‌هالغو شده است. 
جعفری در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت فیلم کوتاه می تواند زمینه فیلمسازی حرفه ای فیلم بلند باشد ،اظهار می دارد: در این زمینه نظرات مختلف است اما من معتقدم برای ساخت فیلم بلند باید از فیلم کوتاه شروع کرد و فیلم کوتاه نمونه کوتاه شده یک فیلم بلند است و می توان از این طریق با فیلم بلند آشنا شد .در غیر این صورت نمی توان بدون تجربه و شناخت فیلم بلندکار کرد .
او توضیح می دهد :اکثر فیلمسازان موفق با ساخت فیلم کوتاه کاررا آغاز کردند و فیلم کوتاه می تواند زمینه سازی برای فیلم بلند شود.
او درباره خلاصه آخرین ساخته اش "بی دادگاه" عنوان می کند : این فیلم روایتگر داستان مردی است که در زندگی شخصی با اطرافیانش دچار مشکل شده و با این مشکلات دست پنجه نرم می‌کند.
لازم به ذکراست،«جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد»، با معرفی آثار منتخب بخش فیلم کوتاه، اولین «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» ایت که ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه به صورت کاملا آنلاین برگزار می‌شود.
همچنین اختتامیه این جشنواره نیز روز جمعه ۳۰ آبان ماه به صورت کاملا آنلاین برگزار می‌شود و برندگان بخش رقابتی فیلم کوتاه معرفی خواهند شد. 
برگزیدگان بخش کشف استعداد در بخش جداگانه‌ای معرفی خواهند شد که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.
پیش از این «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» قرار بود ۱۵ تا ۳۱ مردادماه برگزار شود که به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا و شرایط ناامن موجود برای داوران، سینماگران و دست‌اندرکاران، برگزار نشد.
انتخاب از بین‌۵۱۲ فیلم
شایان ذکر است که در زمان مقرر برای ارسال آثار، ۵۱۲ فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده که از میان آنها ۳۸ فیلم کوتاه توسط هیات انتخاب برای حضور در جشنواره انتخاب و پروانه نمایش آنها توسط سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش آنلاین آثار در اولین «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» صادر شده است. 
گفتنی است پوران درخشنده، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، جواد طوسی و سیروس الوند اعضای هیئت داوری نخستین دوره از «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» به دبیری شهرام اسدزاده می باشند.
این جشنواره به همت موسسه نقطه عطف سینما تئاتر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.