نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اهل مذاکره موشکی نیست و هیچ گاه قدرت نظامی و امنیتی خود را با آمریکا معامله نمی کند و از مسائل منطقه ای که منطقه محل زندگی ما به شمار می رود به آمریکا باج نمی دهد.

نیازی به مذاکره با بایدن نیست مذاکرات موشکی و منطقه ای راهم ترامپ خواست!

بیژن نوباوه نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص بازگشت به برجام در صورت مذاکرات موشکی و منطقه ای آمریکا با ایران گفت: براساس آنچه رسانه ها از صحبت های وزیر خارجه احتمالی دولت بایدن اعلام شده است که  که مذاکرات آمریکا با ایران منوط به مذاکره بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای است لازم به توضیح است بازگشت آمریکا در صورت مذاکره موشکی و منطقه ای نیازی به روی کار آمدن بایدن و دولت جدیدی در آمریکا نبود.

وی دراین باره توضیح داد: از این جهت نیازی به روی کار آمدن دولت جدید برای مذاکره با ایران نبود چرا که  دولت قدیمی آمریکا یعنی دولت ترامپ بارها و بارها با ارسال پیام ها و درخواست هایی خواهان رفتن ایران پای میز مذاکره بود در حالی که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه این موضوع را نپذیرفته و نمی پذیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اهل مذاکره موشکی نیست و هیچ گاه قدرت نظامی و امنیتی خود را با آمریکا معامله نمی کند و از مسائل منطقه ای که منطقه محل زندگی ما به شمار می رود به آمریکا باج نمی دهد. آمریکا و غربی ها باید بدانند اینجا  منطقه ماست و ما با همسایگان خود برای حفظ امنیت منطقه ارتباط داریم .

نوباوه تصریح نمود: غربی ها به خوبی می دانند ما شرایط سخت را پشت سر گذاشته ایم و آمریکا دیگر چیزی برای فشار حداکثری به ما در چنته ندارد که بخواهد آن را رو کند. ما با تمام تحریم های ظالمانه توانستیم روی پای خود بمانیم و خللی در اعتقادات و راهبردهای استقلال خواهانه ما ایجاد نشود لذا این آمریکاست که باید شرایط را تغییر دهد بنابراین این ما هستیم که می‌توانیم برای آمریکا شرط بگذاریم و نه آمریکا برای ما شرط بگذارد.

نوباوه تصریح نمود: اگر آقای بایدن قصد بازگشت به برجام را دارد باید به برجام بازگردد و تمام تعهدات خود را در قبال ایران عملیاتی کند از آن زمان جمهوری اسلامی ایران در قالب همان توافق قدیم برجام کار می کند نه اینکه برای انعقاد قرارداد جدیدی با آمریکا پای میز مذاکره برود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا تمام فشار اقتصادی خود را بر ما تحمیل کرده در حالی که امروز شرایط بین المللی دیگر چنین اجازه‌ای را به آمریکا نمی دهد چرا که کشورهای جهان خواستار تجارت و تعامل اقتصادی با ایران هستند. افزایش تعاملات تجاری ایران با کشورها و  گشایش‌های ارتباطی و اقتصادی بین ایران و سایر کشورها ، انعقاد قرارداد بلند مدت بین ایران و چین نشان می دهد شرایط جدید عوض شده است، لذا اینگونه نیست که آمریکایی ها گمان کنند که اگر با ما وارد مذاکره نشوند ایران به  لحاظ اقتصادی فلج می‌شود چرا که ایران  قدرت تعامل با سایر کشورها را دارد لذا آمریکایی ها از دیدن این مشاهدات نگران تر شده اند چرا که می بینند تحریم های آنها روی اقتصاد ایران اثر خاصی نداشته است.

بیژن نوباوه خاطر نشان کرد: علی رغم همه ی سختی هایی که داشتیم ما از این سختی ها عبور  کرده و می گذریم و اتفاقا همین تحریم ها باعث شده که ما به اهداف اصلی اقتصاد کشور یعنی بریدن از اقتصاد تک محصولی نفت فکر کنیم. خوشبختانه بخشی از بودجه کشور از صادرات مواد و کالاهای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تامین می شود و چون آمریکایی‌ها این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند ،تلاش می‌کنند هر طور شده خواسته های خود رابر ما تحمیل کنند، ضمن اینکه غربی ها عادت دارند که در مسائل همیشه  دست بالا بگیرند در حالی که ما دیگر آمریکا و اروپا را قبول نداریم چرا که آنها چندین باراز امتحان و آزمایش خود رو سیاه خارج شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.