«غلامرضا حسن پور» رییس سازمان بسیج اصناف ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان را به مناسبت آغاز هفته بسیج گفت: در هفته جاری ۱۰ میلیون عدد ماسک رایگان در سراسر کشور توزیع خواهد شد و ۱۰۰ گروه جهادی تخصصی به مناطق محروم کشور اعزام می شوند.

توزیع ۱۰ میلیون عدد ماسک رایگان و اعزام ۱۰۰ گروه جهادی تخصصی به مناطق محروم/  تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز برای بیماران مبتلا به کرونا

«غلامرضا حسن پور» رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفت و گو با قدس آنلاین به مناسبت آغاز هفته بسیج برنامه‌های این سازمان را تشریح کرد.

حسن پور ضمت تبریک آغاز هفته بسیج به محضر ملت شریف ایران، جامعه بزرگ اصناف و بازار ، فعالان اقتصادی ،اتاق‌های اصناف، اتاق بازرگانی و بسیجیان اصناف افزود: هفته بسیج امسال در شرایط خاصی برگزار خواهد شد که شیوع بیماری کووید-۱۹ از یک سو و شرایط بد اقتصادی در سوی دیگر ملت شریف ایران را دچار مشکلاتی کرده است.

به گفته حسن پور سازمان بسیج اصناف،بازاریان وفعالان اقتصادی به مناسبت این هفته برنامه‌هایی متنوعی خواهد داشت که به صورت منسجم در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد؛ از جمله این برنامه کمک به وزارت بهداشت برای تامین اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در ۵۰۰کارگاه تولیدی ماسک بسیج اصناف در سراسر کشور، توزیع تعداد ۱۰ میلیون عدد ماسک در اختیار سازمان‌های استانی قرار گرفته که در این هفته به صورت رایگان میان مردم توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف افزود: از دیگر اقدامات این سازمان اعزام ۱۰۰گروه تخصصی جهادی به مناطق محروم و حاشیه شهرها خواهد بود؛ به این صورت که ابتدا فرمانده بسیج در این مناطق حضور پیدا می‌کنند و با بررسی و احصای مشکلات و تجهیز گروه‌های جهادی مشکلات موجود را مرتفع می نمایند.

وی ادامه داد: طرح همیاران بازرسی با حضور ۲۵۰۰ نفر از بسیجیان اصناف سراسر کشور نیز در این هفته اجرا می شود؛ این طرح درراستای کمک به دستگاه های نظارتی همچون وزارت صمت و تعزیرات حکومتی و به درخواست آنها برای تامین نیروی انسانی به جرا درخواهد آمد؛ همچنین در هفته پیش رو مشکلات خانواده های نیازمند به دو صورت تلفنی و حضوری برای تامین مایحتاج زندگی آنان و بررسی و پیگیری مشکلات خانواده‌ها پیگیری خواهد شد. همچنین توزیع ۳۰۰هزار بسته کمک معیشتی در قالب طرح کمک مؤمنانه در روز ۵ آذر در سراسر کشور و تأمین لوازم تحریر و کیف و کفش و پوشاک دانش آموزان در قالب طرح یک کاسب-یک دانش‌آموز و اجرای پویش نذر نفس با محوریت تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز برای بیماران مبتلا به کرونا توسط خیرین از دیگر اقدامات سازمان در هفته بسیج خواهد بود.

به گفته حسن پور پویش «نذر نفس» با محوریت تأمین دستگاه های اکسیژن ساز برای بیماران مبتلا به کرونا که پس از دستاوردهای بسیار قابل قبول تامین ماسک در سراسر کشور اجرا شد در دستور کار بسیج اصناف است و موانع تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز مرتفع خواهد شد و خیرین می‌توانند این دستگاه‌ها را خریداری کرده و در مساجد و پایگاه‌ها قرارداده و مبتلایان به کرونا می‌توانند به صورت امانی از آن استفاده کنند. ودر اینجا از همه خیرین اصناف و بازار دعوت می شود که در این پویش انسان دوستانه به همنوع خود کمک کنند.

وی تصریح کرد: یکی از کمک هایی که اصناف کشور در سرایط شیوع بیماری کرونا انجام داده‌اند کمک به اصناف متضرر شده و کارگران بوده است؛ البته از آنجایی که اصناف و بازاریان کشور تمایلی به دیده شدن و خبری شدن کارهای خیر خود ندارند معمولا آمار و ارقام دقیقی از میزان دقیق کمک ها در دست نیست اما به عنوان مثال در یک مورد یکی از کسبه بازار تهران به یک هزار باربر بازار تهران بسته ۵۰۰ هزار تومانی مواد غذایی هدیه کرد؛ همانطور که خدمتتان گفته شد از این دست اتفاقات مبارک در ایام کرونا بسیار داشته‌ایم.

 رییس سازمان بسیج اصناف در رابطه با دیگر اقدامات این سازمان در هفته بسیج نیز گفت: روز جمعه پیش رو ۱۰۰ گروه تخصصی به مناطق محروم اعزام خواهند شد و با همت سازمان بسیج مستصعین تعداد ۱۰ میلیون عدد ماسک به صورت رایگان در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

به گفته حسن پور بحمدالله سازمان بسیج اصناف بیش از گذشته  در مسیر توسعه و تعالی قرارگرفته است و امیدواریم با همکاری جامعه بزرگ،شریف و پیشرو اصناف بتواند در حل مشکلات مردم اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.